• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • elegi

Tack tjejer

Orkar inte kommentera så mycket som jag brukar, har inte ork helt enkelt, men ajg tänker ständigt på er.
    Är lite mycket här just nu vaccinationer, rörborttagning, ADHD utredning ja listan akn göras oändlig

KRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMM

• elegi
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-08 22:51:12 följande:
    Inte jag alltid heller orkar kommentera allt... vi med dessa barn har alltid mycket i huvudet och är ofta trötta av alla möten, utredningar, barnens svårigheter osv. Men skickar kramar och hoppas att det snart är över med alla dessa saker som vaccinationer och det.
    Tack vännen
    Ja det hoppas jag oxå men just nu är det lite mycket, sen är jag själv nu torsdag-lördag för P är i Italien med jobbet, huset ser ut som skit, gräset behöver klippas, stutsmattan behöver plockas ner osv..
  • elegi
    Unicorn73 skrev 2009-10-08 22:55:42 följande:
    Tack tjejerOrkar inte kommentera så mycket som jag brukar, har inte ork helt enkelt, men ajg tänker ständigt på er.Är lite mycket här just nu vaccinationer, rörborttagning, ADHD utredning ja listan akn göras oändligKRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMM MMMMMMM Det är lugnt...finns gånger då jag inte heller orkar kommentera utan bara läser. Håller med vad Trollet Ludenben skrev i sitt inlägg till dig: vi med dessa barn har alltid mycket i huvudet och är ofta trötta av alla möten, utredningar, barnens svårigheter osv. Hoppas din lista snabbt kortas efter hand. Kramar till dig!
    Tack söta du
  • elegi
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-08 22:56:41 följande:
    men det låter som du hade lite mycket Jobbigt när man är ensam med allt. Hoppas han inte är borta allt för länge...
    Ja det har samlat ihop sig lite föööör mycket på en gång nu, han är bara borta några dagar
  • elegi
    leeena skrev 2009-10-08 23:00:00 följande:
    Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak! Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc.... Därför är det så skönt att ni finns!! Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare! Skickar kramar till alla som behöver dem!
    Jag suger åt mig kramar och önskar dig välkommen till våran tråd om jag inte redan gjort det, är lite tankspridd nu för tiden
  • elegi
    ak74 skrev 2009-10-09 10:27:24 följande:
    Om man behöver följa med sitt barn till skolan för att reda ut situationen... finns det då någon ersättning man kan få då man måste ta ledigt från jobbet? Förr fanns det sk kontaktdagar men det är borttaget sedan länge...
    Ingen aning men kan du inte ringa fk och kolla?
    Om ingen annan har ett svar åt dig vill säga
  • elegi

Nu ahr ajg en fråga som behöver lite snabbt svar

Är jag elak och dum om ajg säger till alexandra (hon ska ha kalas om ca 1 vecka) att fundera på vilka hon verkligen vill bjuda och samtidigt fundera på vilka hon blev bjuden av förra året?

för nån vecka sedan konstaterade hon att hon inte blivit bjuden på ett endaste kalas hittills i år, hon fyller 9 nu och hon är vän med alla typ och vill bjuda alla men grejen är att dom värdesätter ju inte henne tillbaka genom att bjuda henne vilket blir en viss besvikelse för A.

Jag tänker så här (rätta mig om jag är helt ute och cyklar) om hon bjuder dom hon verkligen värdesätter  (4-5 tjejer) och låter bli dom här hon bjuder varje år som aldrig bjuder tillbaka (är flera som fyller nu på hösten därför jag vill att hon ska kolla tillbaka på förra årets inbjudningar) så aksnke dom får en liten tankeställare då de alltid varit självklara samt att hon kankse inte blir lika besviken när hon har att dom har kalas och hon inte får inbjudan

• elegi
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-09 11:29:15 följande:
    jag tycker att du gör rätt.... varför ska de som inte bjuder tillbaka hela tiden bli bjudna?? Då är det bättre att bjuda 4-5 st som hon verkligen är vän med.
    Tack
    Jo precis, hon är fööör snäll helt enkelt men jag ska be henne fundera ordentligt vilka hon fick komma till förra året.
    Det är bara 5 hon valt men jag känner att det finns de som borde bytas ut mot andra som faktiskt ger tillbaka på ett eller annat sätt, man kan inte bjuda den som är mest poppis i klassen bara just därför eller för att riskera att bli illa omtyckt då är det dags för den att få känna besvikelsen oxå.
    norgesessan skrev 2009-10-09 11:40:46 följande:
    Man kan nog vabba när man måste iväg till skolan  med mer..När vi gick Copekurs kunde vi vabba om vi behövde det, och det kunde man upp till drygt tonåren. Nu har ju inte EMil börjat skolan på riktigt ennu, (och bara ett par månader i förskoleklassen). Han har aldrig haft kalas med många barn, vi håller oss till ett par, förra året var det inga alls, han får bestämma. Det blir för kaotiskt med många. Ingen har bjudit honom hällre (förutom vänner till familjen), men har inte hört något om kalas...Bor ju ganska spritt... Han får bestämma själv hur han vill göra i januari, då är det ju inte så många som har hunnit fylla år.. Han har en klasskompis som fyller på samma dag, dom är dom äldsta. Det känns säkert konstigt för barnen som är fött på hösten att bjuda hem en massa okända barn..
    För er blir det ju lite skillan, Alexandra blir ju inte allas påverkad av stora släktkala elelr andra stora sammankomster hon trivs som fisken i vattnet för det innebär att det fnns fler at jaga uppmärksamhet från så det är mer utmaning för hennes del
    Men annars hade jag tänkt som du gör och tyckt att det var skönt med få kalasinbjudningar.
    leeena skrev 2009-10-09 11:46:46 följande:
    Jag tänker som du,hellre bjuda dem som hon verkligen är vän med,och som hon VILL ska komma än att bjuda alla bara för sakens skull.För varför ska hon bjuda alla när de sen inte bjuder tillbaks? Dessutom så slipper hon bli besviken när hon sen inte får inbjudan till deras kalas,för annars resonerar barn ju oftast så att "varför får inte jag komma på ditt kalas,du fick ju komma på mitt?"... Eller,det gäller ju inte bara barn även som vuxen så bjuder man ju (oftast) tillbaka på något sätt.. Så prata med henne och se vilka hon verkligen VILL bjuda och ordna ett toppenkalas för din dotter...:)
    Tack, ja det ska jag, bättre att dom är några få utvalda som verkligen har kul och trevligt
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig