• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Mirakel händer
    {#lang_emotions_cheers}Gott Nytt År{#lang_emotions_cheers}
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100709♥
  • carita1974

Gott nytt år till alla mina änglar här inne
    Hoppas vi alla får ett gott nytt år!Massa Kramar Carita m fam

• Karina09
    norgesessan skrev 2009-12-31 20:12:49 följande:
    Gott nytt år!! ni är bäst i världen!!!
    Jaa, tack för att ni finns alla!
    Allt gott önskar jag er på det nya året!
  • två lingon och ett blåbär

Åhhhh....
    Börjar längta till FEBRUARI Julen var hyffsat lugn, men lite för mycket flackande tydligen, trots att vi försökte begränsade det så mycket som möjligt.
    De 3 sista dagarna här har varit skitjobbiga och eftersom vi haft en lugnare höst börjar man fundera över hur vi igentligen orkade när det var såhär mycket bråk jämt innan (ska sanningen fram så orkade vi väl inte alls).
    Tänkte att allt blir bra bara Julen är över och skolan börjar igen, men kastade en blick i almenackan och så att hela Januari är fullbokad. M har 4 besök på BUP och 1 tandläkarbesök, maken ska på kurs i Stockholm 1 vecka och sist men inte minst så har vi en vecka i fjällen med svärmor inbokad.

Geeeee mig Styyyyrka!!!

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!

• Trollet Ludenben
    två lingon och ett blåbär skrev 2010-01-01 09:06:23 följande:
    Åhhhh.... Börjar längta till FEBRUARI Julen var hyffsat lugn, men lite för mycket flackande tydligen, trots att vi försökte begränsade det så mycket som möjligt. De 3 sista dagarna här har varit skitjobbiga och eftersom vi haft en lugnare höst börjar man fundera över hur vi igentligen orkade när det var såhär mycket bråk jämt innan (ska sanningen fram så orkade vi väl inte alls). Tänkte att allt blir bra bara Julen är över och skolan börjar igen, men kastade en blick i almenackan och så att hela Januari är fullbokad. M har 4 besök på BUP och 1 tandläkarbesök, maken ska på kurs i Stockholm 1 vecka och sist men inte minst så har vi en vecka i fjällen med svärmor inbokad. Geeeee mig Styyyyrka!!!                                  GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!                                                  
    Kramar kommer här!! i massor!! God fortsättning på det nya året önskar jag dig (och alla andra här inne) med.
    Jobbigt när man känner att man har så fullt upp efter att det vart jul och allt. Hoppas att veckan utan maken och veckan i fjällen kommer att avlöpa så smärtfritt det bara går.
    Vi har med januari och större delen av februari uppbokad på BUP. De besäken är så täta, en gång per vecka plus det ordinarie läkarbesöket där för att stämma av concerta-behandlingen.
    Hoppas att tandläkarbesöket inte innebär några svårigheter för er. Har hon jobbigt med tandläkare?? Frodo har inga problem med det. I så fall är problemet att få honom att sitta still i stolen så att tandläkaren kan undersöka men han har ingen rädsla eller så.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • yrrol2
    Esmiso skrev 2009-12-31 06:45:15 följande:
    men det låter i mina öron som "vanliga" ADHD drag... Måste ju inte nödvändigtvis vara autistiska drag. Men det kan ju vara skönt att veta.
    det var bup som ville gå vidare att utreda för dom tycker att det är något  mer men som sagt vi har ingen erfarenhet av autistiska drag så jag hoppas att det bara är "vanliga"{#lang_emotions_smile} adhd drag
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig