• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben

Nu har jag äntligen införskaffat en laminator. Känner mig nöjd, nu ska det göras massa bilder/foton till sigvarttavlan.
    Vilken skitdag det har varit... idag har jag bara önskat att nån kunde komma och rädda mig från situationen med Frodo. Han har vart ohanterlig, särskilt nu på eftermiddagen.
    Och sovit sämre än han gjort på  MYCKET länge. Han vaknade och somnade om minst 4 ggr innan han fick atarax. Hade tänkt skippa dom ikväll för de ska inte ges för ofta för då tappar de verkan efter en tid. Men ikväll gick det inte utan han fick den. Imorgon ska han vara hos mamma en stund. SKÖNT!!! Jag vet att han mår dåligt, därför är han så. Jag är ju inte arg på honom och då känns ju det samtidigt så hemskt att önska sig lite andrum från honom när han inte kan hjälpa sitt beteende.
    Jag önskar att tiden går fort till skolan börjar så allt blir lättare, både för honom och oss andra.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • TwistedSister

Jaha vi har iaf vart magsjuka hela familjen. Det var hemskt. Usch det är alltid min stora skräck att jag ska bli sjuk, är ju bara jag som är vuxen i det här hemmet och kan reda upp situationen det funkar ju inte om inte jag är i toppform jämt. Tur, även om det känns hemskt att säga det, att I var sjuk precis samtidigt som mig och vi låg här i en hög båda två. Hade jag vart sjuk och inte han hade det aldrig funkat. Lillasyster hade nog inte så roligt för hon var frisk och jag hade så dåligt samvete att jag bara låg inne på toaletten och kräktes hela dagen och det var med nöd och näppe som jag precis klarade av att ge henne några mål mat och byta några blöjor under dagen. Sen när jag och I precis slutat kräkas var det lillasysters tur att bli kräksjuk så fick vara uppe en natt till och byta nerspydda lakan. Men vi har överlevt detta alla tre och jag känner mig väldigt optimistisk just idag att vi kommer klara alla framtida prövningar bara vi slipper kräksjuka igen. USCH!
    Hej till ni nya och nygamla som jag inte sett förut

• Esmiso
    TwistedSister skrev 2009-12-27 00:52:07 följande:
    Jaha vi har iaf vart magsjuka hela familjen. Det var hemskt. Usch det är alltid min stora skräck att jag ska bli sjuk, är ju bara jag som är vuxen i det här hemmet och kan reda upp situationen det funkar ju inte om inte jag är i toppform jämt. Tur, även om det känns hemskt att säga det, att I var sjuk precis samtidigt som mig och vi låg här i en hög båda två. Hade jag vart sjuk och inte han hade det aldrig funkat. Lillasyster hade nog inte så roligt för hon var frisk och jag hade så dåligt samvete att jag bara låg inne på toaletten och kräktes hela dagen och det var med nöd och näppe som jag precis klarade av att ge henne några mål mat och byta några blöjor under dagen. Sen när jag och I precis slutat kräkas var det lillasysters tur att bli kräksjuk så fick vara uppe en natt till och byta nerspydda lakan. Men vi har överlevt detta alla tre och jag känner mig väldigt optimistisk just idag att vi kommer klara alla framtida prövningar bara vi slipper kräksjuka igen. USCH! Hej till ni nya och nygamla som jag inte sett förut
    hej!
    Usch, det låter jobbigt!!! Skönt att det är över iaf!

TACK föär svar om hjälpmedel till er som svarat om det. Det är som sagt verkligen en helt ny värld trots att jag jobbar med vuxna med NPF. Där är ju hjälpmedlen ofta mer tekninska prylar som handiphone etc
  • elegi
    Esmiso skrev 2009-12-26 15:56:51 följande:
    upplever ni att ni fått hjälp av habiliteringen med t ex hjälpmedel? Isåfall vilka hjälpmedel?
    Hoppar in lite i diskussionen

Vi väntar på att få komma till HAB, remiss är skickad från BUP, hoppas på timstock..sigvardtavla vore också kanon
  • elegi
    elegi skrev 2009-12-27 18:01:55 följande:
    Hoppar in lite i diskussionen Vi väntar på att få komma till HAB, remiss är skickad från BUP, hoppas på timstock..sigvardtavla vore också kanon
    sån kläd termometer kan jag tänka mig också då A har väldigt svårt att förstå vädret.

Passar på att säga VÄLKOMMEN till de som är nya i tråden
  • pcalma

Vi fick aldrig remiss till HAB, de har NP-team för olika åldrar på BUP. Dit finns ett sk mobilt team som tillhandahåller hjälpmedel från hjälpmedelcentralen.

• Esmiso
    pcalma skrev 2009-12-28 08:13:10 följande:
    Vi fick aldrig remiss till HAB, de har NP-team för olika åldrar på BUP. Dit finns ett sk mobilt team som tillhandahåller hjälpmedel från hjälpmedelcentralen.
    aha...jag får höra med NP teamet som utredde min son hur det funkar där...
  • yrrol2
    Esmiso skrev 2009-12-28 06:31:19 följande:
    har det tagit lång tid från remiss till besök på HAB?
    vi har väntat ca 1,5 år på utredning nu, vi har iof sig varit dit på ett samtal då dom bestämde sig för att göra en utredning men det skulle ta ca 2 år i kö. vilket är in i helskotta för lång tid
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig