• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • solskina

God jul till alla från ett Solskina i vinterskrud.

Vi har helt snöat in oss på jul här.

//Ingela

ps/ nya medicinen värkar hjälpa....

• Karina09
    solskina skrev 2009-12-22 19:04:40 följande:
    God jul till alla från ett Solskina i vinterskrud.Vi har helt snöat in oss på jul här. //Ingelaps/ nya medicinen värkar hjälpa....
    Nya, var Strattera? (som här)

Och, Ja. En mycket god jul härifrån också. Jag är också glad att jag hittat er!
  • solskina
    Karina09 skrev 2009-12-23 00:02:49 följande:
    Nya, var Strattera? (som här)Och, Ja. En mycket god jul härifrån också. Jag är också glad att jag hittat er!
    Nej har fungerade inte på strattera så nu äter han concerta och sertralin.
  • Petra78

vill bara önska alla en god jul och ett gott nytt år!!!

kram imängder så det räcker tills årets slut!!!

• pcalma
    Petra78 skrev 2009-12-23 10:21:52 följande:
    vill bara önska alla en god jul och ett gott nytt år!!! kram imängder så det räcker tills årets slut!!!
    tack!!! God jul på dig också!!!!!
  • pcalma

Jag blir galen i detta hus alltså!!! Anton har feber o är snorförkyld, o M är helt uppåt väggarna o A gnäller hela tiden o inget är roligt, slåss o har sig o är på allt o M likaså!!!
    Struntade i As feber innan o tog på dom kläderna o gick ut. Uppfarten behövdes skottas o det var TVUNGET att hända något så barnen inte hade ihjäl varandra..
    Väl ute så ska jag skotta varsin snöhög till barnen o det blev ju inte rättvist för de blev ju inte likadana (suuuuck vad lätt då) o de skrek o gapade o brottades o slogs o grannarna var ute de oxå o skottade o andra barn. barnen satt blixtstilla (gatans barn) o bara stirrade på mina. de undrade väl vad i herrans namn!! sen drar de ut allt "skräp" som vi slängt ut i föörådet så länge. Vi har rensat inne o det ska upp till tippen. Ut med det på framsidan o börjar härja o med petflaskor!!'
    Försökte att avleda o försöka göra snögubbe o snölykta men de bara höll på så då fick jag JAGA ifatt dem för att få in dom, o medans ena var inne så tack den andra o vise versa. Hur ska man bara överleva hela jullovet!!!? maken jobbar alla dagar (utan de röda) så jag är ensam med dom oxå. stackars storasyskonen kan inte ens vara ute här utanför o spela landhockey eller leka med kompisar förräns M ska ut till dom o A skriker för att han oxå vill osv. de får ju heller inte vara ute själva för de bara sticker ju. Stackars syskonen oxå..

• sommarblommor

Håller med dig. Jullov är ingen lek !
    Fy, alltså förstår inte hur man ska överleva alla utbrott. Min man jobbar också alla dagar utom dom röda.
    Har en 4 månaders bebis att försvara HELA tiden.

• mamita

Oj låter jobbigt men jag kan trösta dig med att du inte är ensam om detta fenomen, jag undrar vad våra grannar tycker ibland, jag är också ensam på dagtid hela jullovet med barnen, det blir en utmaning

På sommarlovet gick jag ut direkt efter frukosten varje morgon så mina båda grabbar fick springa av sig/bada/gå till skogen etc men nu blir det svårare dels pga vädret men också för att jag har en liten bebis.

• Karina09
    pcalma skrev 2009-12-23 12:12:48 följande:
    Jag blir galen i detta hus alltså!!! Anton har feber o är snorförkyld, o M är helt uppåt väggarna o A gnäller hela tiden o inget är roligt, slåss o har sig o är på allt o M likaså!!!Struntade i As feber innan o tog på dom kläderna o gick ut. Uppfarten behövdes skottas o det var TVUNGET att hända något så barnen inte hade ihjäl varandra..Väl ute så ska jag skotta varsin snöhög till barnen o det blev ju inte rättvist för de blev ju inte likadana (suuuuck vad lätt då) o de skrek o gapade o brottades o slogs o grannarna var ute de oxå o skottade o andra barn. barnen satt blixtstilla (gatans barn) o bara stirrade på mina. de undrade väl vad i herrans namn!! sen drar de ut allt "skräp" som vi slängt ut i föörådet så länge. Vi har rensat inne o det ska upp till tippen. Ut med det på framsidan o börjar härja o med petflaskor!!'Försökte att avleda o försöka göra snögubbe o snölykta men de bara höll på så då fick jag JAGA ifatt dem för att få in dom, o medans ena var inne så tack den andra o vise versa. Hur ska man bara överleva hela jullovet!!!? maken jobbar alla dagar (utan de röda) så jag är ensam med dom oxå. stackars storasyskonen kan inte ens vara ute här utanför o spela landhockey eller leka med kompisar förräns M ska ut till dom o A skriker för att han oxå vill osv. de får ju heller inte vara ute själva för de bara sticker ju. Stackars syskonen oxå..
    Oj, oj. Finns någon park el dyl där de kan "härja av sig" en liten stund om dagarna? Jättemycket kram tll dig.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig