• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben
    Kims mamma skrev 2009-12-16 19:15:09 följande:
    Är en stolt mamma till KIM... Han har lärt sig att knyta skorsnören. Vi och han som har kämpat så genom åren. Å, helt plötsligt kan han det bara. Han är så stolt nu. Mammas duktiga kille. Så skönt att han kan det nu. Det blir så mycket lättare att hitta skor åt honom nu.
    Gött!! Grattis till Kim!! Vet hur svårt det kan vara. Mycket lättare när de kan knya själva! Ska träna Frodo med i det så småningom.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Mirakel händer
    Trollet Ludenben skrev 2009-12-16 19:25:30 följande:
    Gött!! Grattis till Kim!! Vet hur svårt det kan vara. Mycket lättare när de kan knya själva! Ska träna Frodo med i det så småningom.
    Det är så underbart skönt. Så hans belöning kommer bli ett resturangbesök som han så gärna vill göra. För han vill vissa att han kan vara dutig då med.
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100704♥
  • Trollet Ludenben
    Kims mamma skrev 2009-12-16 19:57:38 följande:
    Det är så underbart skönt. Så hans belöning kommer bli ett resturangbesök som han så gärna vill göra. För han vill vissa att han kan vara dutig då med.
    Ja, ett resturangbesök är han värd
  • Mirakel händer
    Trollet Ludenben skrev 2009-12-16 19:59:00 följande:
    Ja, ett resturangbesök är han värd
    Visst är han. SÅ ska vi fira att vi har kommit över 12 veckors gränsen på våran graviditet. Så god mat vill vi ha.
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100704♥
  • Leonid

Har haft möte med skolan. Vi har äntligen lyckats få dem att förstå hur vi har det och att det inte fungerar att göra såhär. Vi har pratat med rektorn i flera omgångar och nu äntligen inser hon vad det handlar om.

Hoppas vi kan pusta ut ett tag nu.

• Trollet Ludenben
    Kims mamma skrev 2009-12-16 20:03:35 följande:
    Visst är han. SÅ ska vi fira att vi har kommit över 12 veckors gränsen på våran graviditet. Så god mat vill vi ha.
    Åh, grattis... vet hur skönt det är att gått över de där 12 veckorna. Önskar verkligen fortsatt lycka till med graviditeten =)
    Leonid skrev 2009-12-16 20:40:36 följande:
    Har haft möte med skolan. Vi har äntligen lyckats få dem att förstå hur vi har det och att det inte fungerar att göra såhär. Vi har pratat med rektorn i flera omgångar och nu äntligen inser hon vad det handlar om. Hoppas vi kan pusta ut ett tag nu.
    Bra! Hoppas att de kommer att göra sitt bästa för er son i framtiden så att allt kommer att fungera.
  • solskina

Nu ska skolan om jag förståt rätt samman kalla till möte om A.
    Socialen och bup ska vara med. Det är för fortsatt hjälp och ansökan till resursskola.

• Stina24

Kims mamma skrev 2009-12-16 20:03:35 följande:

Grattis till graviditeten Har inte varit inne så mycket i den här tråden då jag har fullt upp med att plugga teori för att få körkort, är mest i körkortstråden så ifall du har skrivit tidigare att du är gravid så har jag missat det helt.
    Kul att Kim lärt sig något som han inte klarade förut, alltid kul med framsteg hos våra barn
  • Mirakel händer
    Trollet Ludenben: Tackar
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100704♥
  • Mirakel händer
    Stina24 skrev 2009-12-16 21:47:41 följande:
     Grattis till graviditeten Har inte varit inne så mycket i den här tråden då jag har fullt upp med att plugga teori för att få körkort, är mest i körkortstråden så ifall du har skrivit tidigare att du är gravid så har jag missat det helt. Kul att Kim lärt sig något som han inte klarade förut, alltid kul med framsteg hos våra barn
    Tackar. Jag har skrivit tidigare om det. Det är ingen fara. Förstår att du har fullt upp.
    Det är jätte kul med Kims framsteg.
    ♥Kim 950313♥ ♥BF 100704♥
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig