trollet1985 skrev 2009-12-07 14:40:46 följande:
Till oss har dom sagt att extra blöjor får vi efter 3 års ålder. Ska fråga dom igen på PNUT när vi ska dit. Hab läkare har vi ingen så ja sitter o väntar på intyg. Träffar sjukgymnasten senare ida , tror ja frågade henne sist o hon visste inget om blöjor. Just nu känner ja att ja inte alls tycker om Motala, den här gången heller ;)
Det kan dom säga MEN det finns ingen generell ålder för att få blöjor!
Ibland får man ligga på lite som förälder (vet ni säkert redan :-P) men DET stämmer inte att ni ska behöva vänta tills efter3 år.. Utan det som ska gälla är vad som är NORMALT för ett barn i den åldern! De ska man betala själv , och det UTÖVER det normala ska man få eller få ut på VB i annat fall som extra kostnader. men FK är ju oftast rätt sega så tjata på landstinget ist!!!
Om de tjatar om att alla barn kan få magsjuka etc och kräva extra blöjor så är det bara BS!! Visst periodvis kan det hända att något barn behöver extra blöjor MEN INTE HELA TIDEN!!
Sen fick jag ALLA blöjor betalda efter han var 2,5 år för INGET av alla mina andra barn har haft blöjor efter det!! De försökte köra med 3 år där med men jag godtog det INTE!
Tycker man ska kräva sånt när man faktiskt har rätt till det och försöka orka ta striden och berätta GÄRNA detta för fler föräldrar så att ni är några st som står på er om detta så kanske det går!