Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
hej alla supermammor!!!
Vi har haft rejält datorhaveri för 2 gången i år.. Jag har följt tråden men inte kunnat skriva inlägg, då har burken blivit för trött och lagt av.. Men nu så!!
Jag har tänkt så på er trollet, nu måste er tur vända så att ni får åka hem och faktiskt få njuta av er lille. När man är i det så känns det som man är fången på sjukhuset för evigt, att man aldrig får komma hem.
Här har livet sprungit på. Allt har nästan varit lite för bra, jag är på min vakt hela tiden, så rädd att något ska hända... K är nu 9 månader, fortfarande en solstråle Hon säger mamma sen en vecka tillbaka, hjärtat smälter var gång (dock inte kl 5.00 på morgonen när hon ropar från sin säng ). Hon vill bara äta frikadeller och mackaroner och blir tvärarg när man ska torka munnen. Hon försöker krypa, hon kommer upp på alla fyra men lägger sig platt så fort hon ska ta något. Vi ska träffa Olmed för hennes första skenor om två veckor, ska faktiskt bli spännande. Hon kan stå och hålla sig i själv nu, men eftersom hon står och går på hälarna så är det väldigt vingligt, borde hjälpa en del med ortroserna. Vet ej hur höga hon kommer få, ortopeden talade om över knä medans vår sjukgymnast tycker det räcker med vadhöga. Har era barn ledade eller stela? Kan de krypa med ortroserna? Om man sätter K i knäet så kan hon dra sig upp mot ett bord, men hur ska hon kunna dra sig upp från krypställning med ortroser? det borde ju bli jättekrångligt, eller?
Som sagt har allt varit väldigt bra ända till för tre veckor sen då jag började lägga märke till att hon skelar ibland. När hon är trött glider hennes vänsteröga ut. Neurologen säger att det kan vara tryckstegring i hjärnan.. Hon fick sin VCS när hon var 2,5 vecka, får sån ångest av att tänka på att de kanske måste in igen.. Vi ska till ögonläkaren på tisdag. Vissa dagar skelar hon knappt alls, andra som idag lite mer. Till saken hör att hennes storebror har exakt samma skelning, hennes pappa med och även min mamma, just när de blir supertrötta. Jag hoppas på att det är något ärftligt men innerst inne tror jag det är nåt annat... är så rädd att trycket ska öka för fort och ge andra skador. Är det någon av era barn som skelar/ skelat? vad har det berott på?
Nu blev det mycket på en gång..
Grattis till graviditeten Christina77!!!