• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Minttu

Foodji, har du varit hos läkaren? Eller de kanske inte gör något mot höstblåsor?

• Minttu

Tack förresten Det är på Cassels, Frölunda torg. De öppnar 23 oktober.

• foodji

Minttu- höstblåser är ett virus som går över av sig själv. Jag har ringt BVC men det är inte mycket att göra och jag skulle höra av mig om jag absolut inte får i henne någonting. Hon har ätit en halv risifrutti (här fjäskas hon får äta vad hon vill) och välling får hon i sig. Det finns salvor som man kan sätta på blåserna, men jag lyckas inte riktigt övertyga Saga om det. Nu är hon så stor så jag vill inte tvinga henne då det blir som ett övergrepp.

• Minttu

Foodji, huvudsaken är ju att hon får i sig något. Välling och risifrutti är ju bra det med. Lilla pyret hoppas hon blir frisk snabbt.

När vi var på sjukhuset i luxemburg så gick Hilma ner mycket i vikt och vägrade äta, tillslut är man glad bara de äter något. Hon levde på salami och kinderägg.

• Yinsan

Minttu, glömt att fråga men vad hände med Hilma, vart riktigt dålig eller??

• sarek
    Yoysen
    Hoppas att det går bättre att lämna F på dagis nu. Skönt att man kan samarbeta o komma fram till en lösning från båda parter

Foodji
    Stackars Saga...hoppas att hon snart blir bra. Ge henne det hon vill ha att äta. Har du försökt att ge alvedon i tablettform. Det kanske går bättre?

Minttu
    Grattis till ditt jobb. Härligt att äntligen se ett litet ljus i mörkret nu. Är Hilma bättre i sitt ben nu?
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • foodji

Sarek-just nu har hon blåser ångt ner i svaljet och på bakre delen av tungan, så det är svårt för henne att svälja över huvudtget och då tror jag inte jag vågar mig på tabeltter.

• Heather

Foodji: Stackars Saga, låter fruktansvärt jobbigt...Hoppas hon kryar på sig snart.

Yoysen: Vad skönt att mötet gick bra och att ni kommit fram till en konkret handlingsplan. Hoppas att det går bättre och visar gott resultat snart.

Minttu: Skönt att ha dig "tillbaka". GRATTIS till jobbet! Vilket flyt!! Roligt!
    Skönt att höra att Himla mår bättre...!

• Minttu

Yoysen, hon hade en infektion i lymfkörteln i låret. Innan de visste vad det var och innan hon reagerade på antibiotikan var det tufft. Men nu är hon nästan sig själv igen. Lite ängsligare bara men "knölen" i benet är borta och hennes balans är så gott som återställd.

• Yinsan

Minttu, va skönt! Har helt missat detta... Nu ska jag försöka äta lite lunch!

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer