• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Yinsan

Masken, glömde svara dig men Ludvig har ätit mat (lunch) länge nu. Började strax före 4 mån att ge smakisar och ökat succesivt. Nu slukar han allt utom banan. (undra om mina barn är släkt med varandra, Filip var lika dan) Har sedan drygt veckan tillbaka ätit en stor burk mat till lunch, ett mål gröt på kvällen eller morgonen beroende på när "lunchen" blir, ibland blir det mer middag. För att få bättre sömn så ska han få gröt kl 8 innan han somnar men har inte kommit in i det än.
    Ludvig sitter i sin tripptrapp sedan ca 4mån också. Han ville också sitta med vid bordet och han säger till när han inte orkar sitta längre!

Nu ska jag hämta F på dagis!

• foodji

Ted sitter i sin stol och äter. Han är dock fortfarande på smakportioner. Lite gröt på morgonen och lite ärter till lunch. Idag var jag iväg och köpte ett halvt lamm från en gård i närheten. Det är skönt att ha köt från en gård där man vet att djuren har haft det bra. Och får är ju ofast det kötdjur som har det bäst, får gå i stora haga och äta sig feta hela dagarna.

• meesa

Foodji: Jag tänker också mycket på vad vi äter, köper mest ekologiskt och så, och jag hade gärna köpt lamm, men jag tycker det smakar så illa tyvärr. Så här får det bli lyckliga hönor (köper ägg av grannen) och glada tjurar (köper kött på gårdsbutik i Lindome, bra kvalitet och bra pris..) Kompisarna borta i egypten ( ) funderar på att arrendera ängen framför sitt hus och odla grönsaker på för att sälja till oss runtomkring. Det hoppas jag verkligen att de kommer igång med till nästa säsong. Det är ju näst bäst efter eget grönsaksland. (för drömmen om mitt eget välfyllda land får nog fortsätta vara en dröm några år till..)

Vad ska ni hitta på i veckan då, girls??

• sarek

Vi köper vårat kött ifrån varekil...där det finns lyckliga tjurar o grisar att äta...är mkt nöjd med deras kött.
    Jonathan har suttit i sin stol sedan ett tag till baka...han var precis fyllda 4 mån då. Matrutiner det försöker vi att hålla här....han brukar äta mat vid ca 12-tiden o sedan blir det middag med oss igen när vi äter eller senare...beror ju på om han sover eller ej. Idag hade jag tänkt att börja introducera lite välling till honom och hoppas på att jag kommer att få en mätt o nöjd bebis om ett tag som sedan sover gott på natten.

(¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • Yinsan

Sarek, hade tänkt göra samma sak ang vällingen ikväll, har köpt hem en paket för attt förhoppningsvis få lite bättre sömn. Inatt vaknade han två gånger och slukade två flaskor mot normala en så det känns som ersättningen inte mättar så mycket längre, har även försökt att ge honom gröt men upplever att han blir hungrigare då än på nanen, men det kanske beror på att gröten är från 4 mån, får köpa kraftigare gröt så kanske han håller sig bättre, börjar bli trött på att inte sova ordentliget, speciellt eftersom min rygg har brakat ihop totalt och jag inte sover pga den heller... Ja ja, när barnen är stora kanske jag får sova igen!

• meesa

Oh, hjälp, vi är bjudna på fest i Göteborg på lördag Jag har inte en susning om vad jag ska ta på mig. Ingenting i garderoben duger, så långt är jag på det klara, så jag måste köpa något nytt, men jag har ingen större lust att lägga ut en förmögenhet heller (kämpar med vikten och är på väg neråt äntligen) Detta måste nog klassas som dagens I-landsproblem, men jag vill faktiskt känna mig fin när vi för en gångs skull skaffat barnvakt och ska ut tillsammans.. Har ni några tips??

• Yinsan

Vikten på g ner här också hoppas jag, vart ute och gått 1 h nu. Blev ingen tantgympa då grannen hade för ont i huvudet och promenad passade bra i detta fina väder!

Meesa, inga bra tips på kläder, du får ta en runda på stan och se om du hittar något som kan passa. Faktum e att både Lindex och Kappahl kan ha fina klänningar ibland!

• sarek

Kämpar också med vikten..även om det inte går så snabbt. Hade tänkt börjat träna...men känner att jag inte har någon ork till det just nu. J tar orken ur mig ibland på natten...helst de nätter då han är vaken ca 1,5-2 timmar.

Yoysen
    Har också gett honom gröt på kvällen o han får även nan efter det..men han höll sig inte mättare ändå på det...utan kunde vakna efter ca 2 timmar o äta en portion nan till på det. Igår fick jag i honom en blandning på nan o välling...han sov lite längre innan han skulle ha mera mat, så även inatt efter andra flaskan i ordningen...tror att han åt vid ca 02 o sov till nästan 06.30 .

Igår var vi o köpte en vinteroverall till Simon...ska köpa nästa till Andreas när barnbidraget kommer. I år blev det märket 8848. Ska sedan ut på skojakt med

• Lilla Lila

Hej!! För 4 år sen va man inte piggast i världen men förmodligen lyckligast!! DÅ låg LINUS i min famn
    Lilla killen börjar bli stor........................hela 4 år, tiden går verkligen fort som alla säger.............

• sarek

{#lang_emotions_nalle}Grattis till Linus på sin 4-årsdag idag{#lang_emotions_nalle}

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer