• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Yinsan

Jag var på 6 mån kontroll igår och min lille dunderklump vägde 8,4 kg och var 67 lång. Imorgon ska han få 5 mån vaccinet, har hamnat lite snett i tiden!

Har just badat med Filip medan Ludde sover middag och just nu duschar filip fortfarande! Får han bestämma kan han duscha i flera timmar...

• Heather

Hutter vad kallt det är! Här har vi haft första snön i år! Barnen på dagis blev alldeles lyriska!

Anton var supernöjd över att få ta på sin nya vinteroverall till dagis imorse.

Ang. rabatt i klädaffärer... E rätt så nöjd över att fortfarande få ha kvar min rabatt på Å trots att jag inte jobbat på där på över 4 år...! Bra personalförmån på det där stället!

Jag har tyvärr så få kläder som jag trivs med (passar i, ser vettig ut i) att om jag skulle rensa så skulle jag endast ha kvar ett par byxor, två toppar, en bh och ett gäng sletna bomullstrosor! *skratt* Så jag sparar mitt garderobsrensandet tills vidare...

• meesa

Heather: Ja, det var ju verkligen lyxigt..håll hårt i den
    Daniel berättade att de hade haft snö i Borås, tänkte inte på att ni bor i de "trakterna" (fast det gör ju nästan jag med förresten..)
    Tänk, jag hade tyckt att det skulle vara riktigt mysigt med en vargavinter med mycket snö och så. Får väl lära mig att elda i kaminen och ladda upp med riktigt mycket ved så vi håller värmen här ute i skogen

• Heather

Sätt igång o öva meesa! Jag tror stenhårt på en vargavinter i år...har svårt att tro något annat med tanke på tidigare sommrar och vintrar...i år BLIR ett såntdär KAOTISKT vinterår men vansinneskyla och snöstormar. Yep-yep!

Nu ska jag panikstäda huset för jag kom precis på att jag har besök på ingång och det ser ut som f-n här! :/

• foodji

Jag har en underbar man. Idag når han kom hrém hade han en överaskning till mig. Ett presentkort på en halvdag - bara vara- på asian spa. Jag har haft det lite jobbig på nättera den sista tiden och rantat mellan S och T. Saga vill att jag ligger brevid henne i hennes säng på nätterna och hon sover ganska oroligt. Så jag har gått från det ena barnet till det andra hela nätterna.

Idag kom inbjudan till vaccinering för mig, Daniel och Saga. Hur ska ni göra?

• Minttu

Foodji, då vi träffar massor med folk och Hilmas immunförsvar är kraftigt nedsänkt kommer vi vaccinera oss allihopa.
    Vilken underbar man du har!

Jag jobbar massor, 8.30-ca 20, 21 på kvällarna nu innan vi öppnar.
    Men jag ÄLSKAR det Första gången i mitt liv som jag blir glad när klockan ringer på morgonen!
    Ni får gärna komma och spana på invigningen nästa fredag!
    Cassels på Frölunda torg!

• Yinsan

Stackars stackars ludde! Öroninflammation med sprucken trumhinna är resultatet av denna puckade mamma som givetvis trodde febern igår berodde på vaccinationen tidgare på dagen, var ju halft hysterisk inatt när han inte sov och jag var helt slut när kl var halv tre utan en blund...
    Någon som haft barn med öroninflammation utan symptom? Han har ju varit helt frisk fram till igår em och inatt sprack trumhinnan, kan det verkligen gå så fort?

Foodji, vilken underbar man du har!! (eller det är väl fortfarande sambo... )

Nu ska jag försöka sova lite!

• Minttu

Yoysen, jag skrev till dig på fb men har det kommit bort? Vill liksom inte skriva samma två gånger där..
    Vad jag skrev var att du är världens bästa mamma till dina små och att man kan ha öroninf. med endast lock för öronen..

• Yinsan

Minttu, jag vet ju det egentligen men när det är så illa att den spricker börjar man ju undra, stackars lille Ludde!

• meesa

Foodji: Jag tror att våra gubbar har en radar för när det börjar bli dags att göa något fint. Som din man nu gjorde. Egentid är ju verkligen precis rätt gåva. Vad skönt för dig!!

Vi har beslutat oss för att inte vaccinera. Varken oss själva eller barnen.

Mia, är invigningen nu på fredag eller nästa fredag? Det hade ju varit jättekul att gå på. Kommer ni ha några bra öppningserbjudanden?

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer