• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • meesa

Masken: Eftersom jag "gav" den dära vissa personen en mycket mysig kväll så är jag inte ett dugg nervös för vad hon eventuellt skulle kunna hitta på (jag var inte inblandad i hennes "riktiga" hippa, eftersom jag var bortrest då) Dessutom känner hon mig väl vid det här laget så jag tror jag är lugn vad gäller Yoysen. Men jag känner ju många fler tjejer i "andra gäng", och vad de kan hitta på vill jag helst inte tänka på.. Jag får bara hoppas att den som eventuellt vill fixa en möhippa åt mig tänker på vem jag är och att det ska vara en rolig kväll, inte handla om förnedring, det har jag aldrig tyckt att möhippor ska.. Men det känns lite tabu att prata om det här, möhippor ska ju vara en överraskning, så jag lägger nog locket på nu
    Min lille utbrytarkung har kommit på hur man kan komma ur bumbon. Han tar spjärn med ena benet och "stjälper" sig ur och sedan är han överlycklig över att vara tillbaka på golvet igen. Han är verkligen en rörlig liten kille, och nu har han kommit på hur man tar sig framåt också, till kattens stora sorg. (nej, han kryper inte, han ålar sig framåt, och det är helt nytt så det går varken fort eller långt, men det är väl bara en tidsfråga) Just nu ligger han lycklig och drar katten i pälsen under vardagsrumsbordet, och jag kan inte begripa varför katten ligger kvar

• foodji

Tack alla för en trevlig fika. Det var lite synd att så många blev sjuka, men så är det.
    Idag känner jag mig lite tröt och sliten, ska nog ta och vila mig lite ch skita i städningen innan vi ska iväg och bada i eftermiddag.

• Yinsan

Meesa, säger som Marcus, Katter är dom dummaste som finns...

Ludde kommer fortfarande bara bakåt och han är just nu en väldigt frustrerad liten grabb för att han inte knäcker koden framåt!

Nu ska jag ge mig in i kungälv och slåss med alla som ska gå på marknaden där, jag mitt dumma nöt har bokat en klipptid mitt i marknaden idag kl 11, smart av mig! Eftersom jag börjar jobba på måndag vill jag gärna få klippt mig innan!

• meesa

Yoysen: Jag är benägen att hålla med Marcus ibland. Iaf när det gäller vår korkade lille kisse..

• masken

Idag har vi gjort det årliga sedvanliga besöket vid Mats morföräldrars grav, och sen köpte vi med kinamat hem till svärmor...

GRATTIS till våra nytillkomna 4-åringar! Pontus var på 5-årskalas hemma hos grannpojken i går, och han hade Halloweenkalas... tips till er som behöver, då det var uppskattat. Pontus klädde ut sig till tomte, och en var fotbollsspelare osv. De fick leta godispåsar med ficklampor, som hans mamma hade gömt i buskarna. Det är ju tacksamt då det mörknar redan vid 17-tiden, så hon hade lagt kalset mellan 16-18. Kul idé, kanske "apar" efter det till nästa år:)

• foodji

Idag tog Saga och klippt sitt hår. Jag har hela tiden sagt att om hon klipper sitt hår så kommer vi att åka till frisören, så imorgon ska Sag gå och klippa sig. Hon klippte någon decimeter av håret framme vid sidorna, så det kunde varit värre. Hon var lite ledsen över att behöva klippa sitt hår, men så är det.

• Yinsan

Foodji, det är ju klassiskt och frågan var väl snarare när än om hon skulle klippa sig. Vet inte om killar gör det lika mycket? Filip har inte gjort det än iaf, har iofs inte så mycket hår heller.

Andra dagen på arbetet och det är så lugnt och skönt, inga barn som skriver/ropar och vill ha mat/kläder/sysselsättning etc. Men lite tomt också.
    Filip går iaf väldigt bra att lämna på dagis och han är så nöjd med att få gå som vanligt på dagis!

Jobba lite kanske?

• foodji

Saga blev jättefin när hon klippte sig.

I eftermiddag ska jag vara på Asian spa HELT SJÄLV. Det ska bli riktigt skönt.

Hoppas alla får en trevlig dag.

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer