• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • meesa

Foodji: Du vet hur avis jag är på dig som ska på SPA, det är verkligen LYX och su är sååååå värd det. Hoppas attd et var precis så underbart som jag inbilalr mig.

Själv har jag faktiskt pysslat om mig själv lite grann idag också. Jag har varit på Afrodans på F&S och det är så oerhört meditativt och skönt. Jag rensar huvudet totalt och bara är, svettas och andas. Jag avr på uselt humör när jag kom in (bråkat med mannen...) och strålade när jag gick ut. Rekomenderas starkt!!
    Imorgon fyller min lilla tös 4 år. (och Hilma och Hassan med ) Jag kan absolut inte fatta var dessa fyra åren tagit vägen. Och jag kan inte begripa hur stor man är när man är fyra år. Hon är så otroligt kompentent och förståndig, och jag är såååå stolt över min tjej. Det är med glädje jag ska gå in med paket och en skål flingor till henne imorgon bitti, sjunga en sång och känna att jag ÄLSKAR mitt barn, så otroligt mycket!!

Nu ska jag hoppa in i duschen så jag slutar lukta svett.

• Fröken T

Ett stort grattis till dagens födelsedagsbarn, Bianca, Hassan och Hilma!!!

Kanske är min hjärna, tumlad och tömd
  • masken

Grattis till alla nytillkomna 4-åringar, och jag borde ju förstått Minttu att du hade ledig dag i dag på denna speciella dag, men jag tänkte att är man vice butikschef så är man... var hur som helst inom Cassels idag (med mina barn) och frågade efter dig, men osis att det var på din lediga dag. Jag fick i alla fall handlat erbjudandet från Clas Ohlson... brorsan letar ju egen lya, och då finns det väl ingen mer perfekt julklapp än en dammsugare:)
    Eftermiddagen har jag spenderat tillsammans med barnen och Pontus kompis Max med mamma och storebror på naturhistoriska muséet

• Minttu

Grattis till Hassan och Bianca+ alla som jag missat att gratulera!

Haha Masken, typiskt att du var inne idag, min första lediga dag sedan vi öppnade.

Nu är jag helt slut efter en dag på vattenpalatset+släktkalas.
    Imorgon kommer det 10! party sugna barn hit så jag ska lägga mig för att samla kraft.

• amar

Hassan tackar för alla grattis

tyvärr blev det en födelsedag med sjuk liten kille...fick åka in i natt då han hade krupp så han fick inhalera lite. nu har han fått medicin...så d var ingen rolig födelse dag igår med feber å en trött kille

• Heather

Ojoj, har ju inte skrivit att vårt kalasande gick finfint! När vi väl var iordning och så på förmiddagen så rann stressen av mig...fattar inte varför jag gör så... Har nog aldrig varit med om att nån tillställning (iaf inte ordnad av mig) blivit svår, krystad eller krånglig...var får jag alla dessa idéer ifrån...!?

Minttu: 10 kids, inte illa! Hoppas allt gått fantastiskt fint idag!

Foodji: Skönt med spa!

Hur har ni det med humöret och "trotsandet" hos era barn? Hur var/är det vid 2-årsåldern för era? Inbillar mig att Erin är "värre" än Anton, att han iaf inte (på långa vägar) var lika enveten som hon är nu... *ska kolla dagboken*

Här har vi för tillfället fullt utvecklad 4-års"kris" (han lipar/grinar över ALLT!) och 2-årstrots (hon gör INGENTING som man ber om och sätter sig _hela_ tiden på tvären!)...! Det som den ena vill vägrar den andra...går sällan inte mer än 5 minuter mellan gråtanfallen.
    Emellanåt är jag själv inte långt ifrån lipen heller...men blir oftare arg o skäller o gapar, vilket jag ju vet är helt verkningslöst...

• Yinsan

Får gratulera Hilma, Hassan och Bianca i efterskott!

Här har vi firat farsdag med hela släkten på min pappas sida då Farfar tyvärr gick bort i förmiddags. Han har legat på sjukhuset sedan förra torsdagen och allt gått upp och ner, igår åt han potatismos och lax i sängen på IVA och slevade in glassen själv efteråt och så imorse var han jättedålig igen och orkade fram till elva. Det gick ju ganska fort trots allt och det var som ganska vanligt en lunginflammation som tillstötte en bräcklig kropp som avgjorde det hela!

• meesa

Lilla gumman, det är alltid tråkigt när våra nära går vidare. Jag vill mest av allt sitta hemma hos dig just nu, ta en kopp te och lyssna på ljusa minnen om din farfar som jag bara träffat några få gånger. Han har det iaf bra nu och jag vill verkligen beklaga sorgen, både för dig och Björn. *kramar om*

• meesa

Heather: Här är också mycket trots periodvis. Och jag, precis som du, tappar ibland tålamodet och gapar på Bianca, TROTS att jag vet att det inte gör saker bättre utan snarare sämre. Men vi är ju bara människor och ibland tar tålamodet slut (så försöker jag peppa mig själv när jag har dåligt samvete) Och så brukar jag vara rätt bra på att samtala med Bianca efteråt om vad som blev fel, varför vi blev arga på varandra och så brukar vi säga att vi älskar varandra mest av allt i hela världen.. En klok pappa i en fin blogg (www.hejaabbe.com) skrev nåt om att barn lever i nuet, inte i senet, och det försöker jag tänka på. Det gör det hela liiite lättare att stå ut ibland

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer