Förlåt Saga - har inte ens fått tummen ur att gå in och skicka iväg en GRATTIS-kram... så här kommer en EXTRA STOR KRAM i stället!
Meesa: Angående julklappar så har jag redan handlat färdigt (på tok för mycket:) till Pontus, tidigare år har det inte blivit så mycket, men i år ska vi fira hemma för oss själva för första gången... Så då ska vi ha en riktig gran och en massa paket därunder:) Han har önskat sig ett parkeringshus till bilarna, och det var kampanj på det strax efter hans födelsedag, sen fick jag handlat på Toys R´us när dem hade "handla Tidigt"-priser på bl.a. en målarmatta, kompletterat lite till Tomas-tågen osv, men han leker verkligen med allt. Sedan har jag handlat en massa mjuka julklappar som han ju eg skulle fått ändå, bl.a. en ny vinterjacka då stl 104 är i trångaste laget nu:) Av farmor o mormor/morfar har han önskat sig smålego, men det har jag försökt stoppa för det han fick till födelsedagen sprids överallt i huset, och han klarar inte att bygga ihop det själv, så jag har bett dem att satsa på Playmobil eller Blixten-prylar alt kläder. Det blir lite dumt när de fyller år så nära jul - allt kommer liksom i klump under året.
OM det är någon som har Nestlé-kartonger (typ gröter, välling, NaturNee, Frutti) o/eller även barnmatsburkar ståendes så tar jag tacksamt emot EAN-koderna vid tillfälle alt skicka så betalar jag för portoutlägg...förutsatt att ni inte själva samlar i deras poängkampanj såklart?! Jag ska samla ihop till 300 poäng och det tar sin lilla tid även om lillan äter som en häst:) haha.
I tisdags var jag och träffade några fd arbetskamrater, som har fått sina förstfödda nu under sommar/höst... det är lustigt för Alla vi 4 har fått tjejer - o här är det ju i princip tvärtom:)
Annars rullar allt på här, jag är fortfarande på gränsen till sammanbrott vissa dagar, men jag tror som sagt mest att det beror på att jag aldrig får sova. Sedan om jag skulle gå och prata med någon så tar ju det min lilla tid jag har för mig själv, och jag pratar ju med hon på familjeråd. Vi kom i alla fall fram till att jag måste hur som helst bli bättre på att delegera (Mats ser nämligen inte så bra som jag gör vad som behöver göras) och jag måste få vila ut både lördag och söndagmorgnar som du skrev Sarek. Pontus har ju aldrig haft något stort sömnbehov, han somnar i princip aldrig före kl 20, och vaknar i princip aldrig senare än 6.30. Vanligast är att han somnar vid 20.30 och vaknar vid 6-tiden - och det är väl ok om man inte har en liten som vaknar var och varannan timme, inte för att äta, men jag tror hon drömmer mycket och har svårt att komma till ro, sen äter hon 1 oftast 2 gånger.
Vi har ju lite föräldradagar kvar på POntus så Mats ska ta ut några måndagar nu- så blir i alla fall helgerna lite längre:)