• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Eliva

Ha ha, kul att ni minns superkarin! Numer borde man kanske gå under namnet "supermorsan" eller nått. Precis, jag var med på första fikan och sedan en eller två gånger till.

Kul att se att vi är många som fått syskon. Vi fick en lillebror den 19 okt i år, så vi börjar precis landa.

foodji - tror du tänker på Heather. Jag bor visserligen halvvägs till Borås, i Hindås, men bott här hela tiden. Vi trivs super men har börjat fundera på att flytta närmare dagis. I nuläget går Eliva på dagis i Bollebygd, det är 1,5 mil enkel väg. Blir mycket bilkörande fram och tillbaka, känns lite onödigt, nu när jag "bara" är hemma.

• Yinsan

Eliva, Grattis till lillebror, måste blivit ganska exakt 4 år mellan dem då eller när kom tjejen?

Var på kontroll med luddes öron igår och det är fortfarande lite simmigt bakom höger öra så nu gjorde de ett odlingsprov ifall det blossar upp igen och behöver ny kur så det blir helt rätt denna gången!

Nu måste jag jobba lite till, ska bli ganska skönt att få vara lite ledig i januari men undra hur många veckor jag tycker det...

• masken

Yoysen: Stackars lilleman.

Eliva: Vi har aldrig träffats, men jag kom in ganska sent.. hann bara med en fikaträff innan våra förstfödda ploppade ut, men jag har allt hört talas om dig:)

Var på BVC igår, och tro det eller ej, men nu hade hon "bara" gått upp 140 g på en månad... men varken jag eller BVC blev särskilt förvånade, och nu ligger hon på isf över medel. Mest tror jag att det beror på att jag har trappat ner ganska kraftigt på amningen de senaste veckorna, för att jag ska må bättre. Jag känner inte alls samma söt-och hungersug hela tiden, men framför allt är jag inte så himla törstig längre, och i natt har jag inte behövt gå upp och kissa en enda gång (rekord) Inressant va?!
    Sen är jag såå himla glad för jag har efter en månads trugande lyckats få henne att uppskatta en flaska med välling, känns så himla mysigt att få mata med flaska (Pontus tog ju aldrig varken flaska eller välling:). Sedan i går kväll (på 7 måndagen) upptäckte jag när jag ammade att det ploppat fram en tand, och i morse en till:)

Har ni flyttat ner spjälsängen till det nedre läget ännu? Sofia har ännu inte satt sig upp själv, men sitter ju stabilt nu så jag är orolig att hon ska hitta på något!

• meesa

Masken: Vad roligt att höra lite goda nyheter
    Jag nästan helammar fortfarande (har en tuttglad kille), samtidigt som Milton äter mycket vanlig mat, så han har gått upp rätt mycket i vikt tror jag. Han har iaf börjat få lite bebishull äntligen. Vi ska inte till BVC förrän efter nyår så ska bli spännande att se vad de säger.
    Vi sänkte sängbotten till mittenläge när han började vända sig över till mage. Sen tänker jag sänka till nedersta när han börjar ställa sig upp i sängen, men det gör han inte än iaf, tack och lov. (Fast det är bara en tidsfråga, han drar sig upp mot stående på det mesta när han är på golvet och kryper runt.)

Hur går det med julkänslan för er andra? Jag har fått till det rätt mysigt här hemma med lite pynt, textilier och lite julblommor. Det går ju i rasande fart mot lucia nu, så det är dags för lussekattsbak i helgen tänkte jag.

• foodji

Nu har Ted lärt sig stå i spjälsängen. Hur roligt är det att ligga och sva när man kan stå. Han har inte börjat klätra eller hänga över än, men det är väll bara en tidsfråga. Jag har också nu skaffat ett sele till vagnen, för annar vågar jag nog inte låta han sova i den längre.

• sarek

Jonathan har också kommit på att man kan stå i sin säng så igår åkte sängbotten ner på lägsta läget...vem vet när han får för sig att häva sig över kanten.

Här har det infunnit sig lite julkänsla...det är lite julpyntat o vi har bakat pepparkakor i helgen som var och nu till helgen blir det till att göra ett pepparkakshus o lite annat pyssel med barnen.

• meesa

Även vi sänkte sängbotten igår. Det var nämligen en mycket nöjd liten, stående kille som mötte min blick över spjälorna igår vid förmiddagssovningen Det går så ruskigt fort nu. Det var inte länge sen lillkillen bara var en liten hjälplös varelse som inget kunde, och nu har jag honom överallt i hela huset. Snart äter han väl med kniv och gaffel med

• Yinsan

Vi har inte sänkt botten ännu men han har heller inte lärt sig ställa sig upp eller sätta sig upp själv, men det kommer säkert vilken dag som helst nu så kanske ska greja det ikväll!

Vet inte om jag skrivit detta men i lördags sprack luddes trumhinna igen... De har tagit odlingsprov i näsan så vi får se om det kan ge något resultat om varför öroninflammationen inte vill ge sig!

Filip är just nu i tyskland med sin farmor och går på julmarknad, helt övertygad om att han har det superskojigt just nu!

• foodji

Yoysen- stackars Ludde och hans öron hoppas han blir bättre snart.

Ted har nästan löst konsten att krypa nu, men han behöver träna sig på det. Iband fastnar armarna och ibland benen.

• foodji

Föresten så har Meesa ooch jag bestämt att vi ska träffas varje måndag 11.30- 14 (?) och bada i Åby om det är någon mer som vill hänga på. De har öppet i varmvattensbasängen då.

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer