• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • foodji

Yoysen-hoppas ni mår bra idag och vad tråkigt att det skulle hända just på farsdag. Säger som Meesa ni får minnas de jusa stunderna.

• Yinsan

Det gör vi och det var antagligen noga uträknat från farfars sida att det skulle bli på farsdag när alla ändå tänkte samlas och gratta honom på sjukhuset, nu blev det samling hemma istället. Vi mår bra men visst är saknaden stor och jag har inte riktigt förstått att han faktiskt är borta! Kommer nog sjunka in om några dagar!

• meesa

Yoysen: De lämnar ju ett tomrom efter sig när de går bort.. Hur är det med din farmor??

Här rullar bröllopsplanerandet vidare. Kort är beställda och idag ska jag träffa vår "weddingplanner" (vår granne har massa kontakter i festbranchen, så han hjälper oss med det mesta) för att bestämma lokal. Sedan blir det väl till att boka vigsel antar jag. Vill inte göra det förrän jag vet var vi ska vara någonstans. (Det blir borgerligt om jag glömt berätta det)

Daniel är bortrest hela veckan, mässa i Stockholm. Själv tycker jag väl egentligen att det är rätt okej. Det händer ju så sällan. Men Bianca mår väldigt dåligt när hon vet att han ska vara borta länge, och det skär i hjärtat att se henne så ledsen. Dessutom glömde hon sin snuttis idag när vi körde till förskolan och det var väl en smärre katastrof. Det var NÄSTAN så att hon följde med hem igen, men hennes goa fröken tog henne i famnen och så vinkade de i fönstret när jag gick. Min lilla plutta, det är inte mycket som får henne ur balans så. Som tur är ska vi åka till Skåne på torsdag eftermiddag, och det kommer skingra hennes tankar lite eftersom vi ska hitta på massa roliga saker där..

• sarek
    Yoysen
    Beklagar verkligen förlusten utav din farfar...vad skönt att han ändå höll ut tills ni alla var samlade på sjukhuset. Det måste ändå vara skönt att få behålla sina mor o farföräldrar upp i vuxen ålder...tyvärr har jag inte fått uppleva det. Många kramar till dig o din familj.

Ja, här går det undan med utveckling o allt annat. Lilleman har nu lyckas med att sätta sig upp själv när han ligger på golvet. Tänder får han så det står härliga till...just nu har han fyra st, men det är 2 till på väg i munnen...så ni kan förstå att det dregglas hej vilt här hemma

Heather
    När jag läser om Erin är det precis som att läsa om Andreas...de är rätt så lika i humöret verkar det som.
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • foodji

Vi har en tragedi i familjen. Saga favoritdocka MammaMia har tappat ett finger. Hur lagar man en dockas hand, går det?
    Saga vill abslut inte slänga henne (det är ingen som har påstått att vi ska slänga henne, men hon vet vad hennes pappa tycker om trasiga saker).

• meesa

Foodji: Plåster? Bandage om handen resten av "livet"? Eller ta tillfället i akt och prata om amputationer (borde inte fingret gå att limma dit med sekundenkleber eller annat superlim?)

• foodji

Nu är det så att vi kaninte hitta fingret, så jag är rädd för att MammaMia kommer att vara invalid för framtiden, fast Saga har kommit på att vi kan ge henne en protes av lera.

• Yinsan

Farmor är helt otrolig, lugn och samlad men självklart jätteledsen och tomrummet är ju enormt för henne. De har dessutom 50 årig bröllopsdag på lördag så det blir ju extra tungt för de hade ordnat catring och vi var 25 st som skulle samlas på lördag för att fira detta, nu skjuter vi upp detta stora kalas iaf, kanske närmast åker ut och fikar med farmor eller så.
    Farfar hade önskat att ha en liten begravning med bara de närmaste men allt eftersom folk ringer så inser farmor att det är många som vill komma och ta farväl så som bara min farmor kan tänka säger hon. "Jag får ta en diskussion med Agne i natt om han kan tänkta sig ha en stor begravning istället... Eftersom han är så omtyckt!"

Har ju börjat jobba och gjort 7 dagar nu känns helt otroligt skönt att bry sitt huvud med annat och att få längta efter barnen! Vi har världens bästa barnvakter till Ludde under veckan och han är så nöjd och glad. vilket gör att det känns ännu bättre att jobba! Filip är ju överlycklig för att han får gå som vanligt och alla dagar på dagis!
    Eva hade honom hemma idag och farmor tänkte ha honom hemma någon gång nästa vecka så det går ingen nöd på honom heller!

Kram på er alla!

• Fröken T

Yoysen, jag beklagar sorgen. Stor kram till er!

Kanske är min hjärna, tumlad och tömd
  • Yinsan

Så har Ludde dubbelsidig öroninflammation med två spräckta trumhinnor denna gången. Fortfarande samma goa glada Ludde ingen feber, sover hela nätterna och är som vanligt. Förstår inte hur han är funtad... Läkaren ska ringa upp mig imorgon för ev remiss till öron då det inte verkar helt bra och vill ge med sig.
    Har även fått badförbud på Ludde fram till årskiftet så får vi se hur det hela utvecklar sig!

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer