masken skrev 2009-11-16 18:59:39 följande:
Sovmorgon hade inte varit helt fel... var på välbehövlig Halloweenfest i fredags kväll med mina fd arbetskamrater o kom hem vid midnatt - då var det dags att amma, sen sov jag "ända" till kl 6 på lördag innan Pontus kom o väckte mig fast jag lagt mig på vinden (fick inte mer sömn den natten, men 5 timmar i sträck är lyx, hahaha) Isöndags vaknade Pontus kl 5, suck.
Hur e det masken...? Hur mår du? Sover du _väldigt_ dåligt??
Anar en viss uppgivenhet i det du skriver... (ber tusen ggr om ursäkt om jag misstolkar!) Har du pratat med bvc om sömnbristen..? Sofia är ju ändå halvåret nu så om du mår dåligt av att amma (alltså inte få sova) kanske det kan vara en idé att fasa ut det och se om hon sover längre stunder på flaska...?
Igen, ledsen om jag trampar på tår men...detta är inte första ggn jag upplevt uppgivenheten i dina inlägg och jag säger verkligen detta i all välmening...
Trötthet, sömnbrist och liknande är ändå vad man har att förvänta sig med alldeles färska bebisar och du har emellanåt nästan verkat "bitter" över det där...fullt "naturliga"...
Barnen mår allra bäst av att ha en mamma som mår bra och jag hoppas du kan be om hjälp, hos bvc/familj/vänner om du _inte_ mår bra... *kraaam*