• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Yinsan

Foodji, hörde detta och jag är med på att bada några gånger iaf.

Fick just mail från Filips simskola att han har blivit antagen i nästa grupp, så himla kul, nu blir det simskola på söndag em istället för torsdagkvällarna.

Nu ska jag ut och gå!

• Lilla Lila

Hej!! Här har ni tjejen som bara läser o aldrig skriver......
    Hänger gärna m o badar ibland.....är ju ledig de flesta måndagar.

Nu har väl alla 05-or gått o blivit 4!! SÅ grattis till er alla icke så små barn längre..

Hade föräldrasamtal på förskolan idag!! SÅ kul o höra att allt funkar bra...eller inte allt........jäkla matkrångel, jag fajtas med en del middagar för han e så himlans kräsen, ibland äter han det o nästa dag inte........SÅ han sitter o petar i sig maten o vägrar äta ibland...............
    Gör era barn så, o vad katten gör man??? Vill ju inte att han ska gå hungrig men har ingen lust att låta han leva på mackor o tänker inte laga specialmat till han!!

Stackars lilla Ludde, hoppas de hittar vad det är för fel o att det blir bra snart.

Linus har ju haft jätteproblem med att alltid vara förskyld (snorig näsa 27 dar i varje månad e inte så kul...)
    Men nu har vi ett kortisonnässpray som han får varje morgon, o det har blivit BRA Ingen rinnig näsa längre

• Yinsan

Gissar på att de kommer sätta in rör på Ludde ganska så omg om det fortsätter i denna takten, det vill ju aldrig läka... Har redan fått remiss till ÖNH och borde få komma dit i början på året!

Nu fortsätter Desperate!

• meesa

Yoysen: Nej, så där kan han ju verkligen inte ha det. Även fast han är en go och glad kille så ska han ju inte gå runt med ständig öroninflammation. Hoppas de löser det fort. Lille gubben, ge honom en puss från oss.

Lilla Lila: Bianca är också kräsen, men jag är numera benhård. Äter hon inte maten så får hon vara hungrig. Det har varit väldigt mycket tramsande med maten här hemma nämligen och hon satte i system att inte äta middagen för att sedan äta smörgås/frukt/yoghurt odyl bara en liten stund senare. Det blev ju ohållbart, så det fick vi sätta stopp för. Det är väl samma lösning som får gälla för dig skulle jag tro. Sätt hårt mot hårt. Linus är en smart kille, det är bara att du berättar spelreglerna för honom

• sarek

Jag/vi har inte de matproblemen med barnen utan tvärt om ibland. Vissa dagar äter de mera mat än vad jag äter..iaf Simon är väldigt matglad kille. Visst kan det väl vara krångel någon gång, men det är mest något som de inte gillar tex ärtsoppa...kan ju inte begära att de ska älska all mat

Yoysen
    Hoppas att det snart blir någon ordning på lilla Luddes öron. Stackars kille som har öroninflammation hela tiden.

Kan nog inte hänga med till badet på måndagar..då jag hämtar barnen kl. 14 på dagis...känns lite stressigt.

• meesa

Hehe, det kanske är så att jag och Lilla Lila lagar äcklig mat (eller som de säger på Biancas förskola: "jag älskar inte detta")

• Yinsan

Så ringde VC idag och berättade att Luddes bakterie är någon form som äter upp pencellinet istället för tvärt om typ... Så nu fick han sin 5 sort antibiotika och nu hoppas vi att det försvinner en gång för alla!
    Med andra ord så är det samma öroninflammation som han haft sedan den 20 okterber, nästan två månader nu, inte konstigt att han inte riktigt är samma glada kille hemma. Hoppas detta blir enda öroninflammationen han får så vi slipper sätta in rör!

• foodji

Yoysen- hoppas Ludde blr bättre på den nya antibiotikan.

Saga har i ett par dagar klagat på att det gör ont i munnen, så idag bär det av till tandläkaren för att kolla så att hon inte har något hål någonstans. Hoppas inte hon har det.

• foodji

Här hos oss är det mycket prat om att bli gammal och död. Idag blev Saga riktigt ledsen för att hon skulle bli gammal och dö ch då kunde hon inte leka mer. Vad mycket enklare det hade varit jag bombsäker hade trott på gud och himmlen och att allt blir bra efter döden. Nu blr det mer till att hålla om henne och säga att allt blir bra.

Jag vet att dödsångest är en del i utvecklingen men ack så svårt det är.

• Lilla Lila

Meesa inte lagar du nåt äcklig mat inte,,,,,o jag hoppas jag inte gör det heller, o när vi andra fyra äter upp så borde det i va fallet (hoppas jag)

Döden ja, Linus kan oxå nämna den, men säger bara att ja mamma Baileys är död, det vet jag nu..... (fasters hund)
    fast i affären häromdagen ville han jättegärna ha nån leksak....... o när jag säger nej får jag höra: OH mamma kommer aldrig att få den......o kommer ju o DÖ innan......
    FUnderar på att slå in lite julklappar men orkar inte egentligen....... men det måste ju göras....

Hur har det gått med Sagas tandont??

Ha en härlig lördagskväll....jag har jobbat på en dop idag o det va så fint:_) men e lite trött nu!!

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer