• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Eliva

Hej tjejer!

Jag vet inte ifall någon av er kommer ihåg mig. Jag var med i första fika-gruppen -05. Har en tjej född nov -05 som heter Eliva. Kom in på er tråd när jag sökte mer info om Pippi-föreställningen som går på Lisebergsteatern och kände då igen flera av era nick. (Så jag har varit inne och kikat lite på era pres för att se vad som hänt.)

Har någon vart på Pippi? Vad tyckte ni? Funderar på att ge Eliva det i julklapp.

• meesa

Eliva: Vi var på Junibacken i somras och såg två teaterföreställningar som Bianca fullkomligt älskade. Den ena var Pippi, och det pratas fortfarande om dessa teatrar nästan varje dag. Så jag känner mig helt trygg i förvissningen att biljetterna jag köpt kommer bli en mycket bra julklapp åt henne

Nu är vi hemma igen från Tysklandshelgen. Det har blivit mycket shopping, massor av god mat och umgänge hela familjen. Nu är jag laddad till tänderna med inredningsideer och julklappstips

• foodji

Jag är också hemkommen från Skövde där jag hjälp min syster.
    Min syster ska åka till Sri lanka ch vara där i fem månader, så jag har fått MYCKE av Winstons kläder som han inte kommer att behöva så nu har jag mycke Ted kläder.

När jag kom hem så hade Daniel tvättat och av någon anledning så sorterar han inte upp barnens kläder när han lägger in dem i garderoben tröjor och byxor ligger huller m buller med strumpr. I hans egen garderob är det superordning, men han påstår att han inte förstår mitt system och därför lägger han bara in det (personligen tror jag att han är lite lat). Så idag har jag och Saga organiserat garderoberna. Vi har skrivit små lappar som vi har fäst där tröjor, byxor trosor ect ska ligga. Det är inte BARA för Daniels skull utan även för oss andra så att vi vet var varje sak ska vara. Nu kan han inte komma ochn påstå att han inte vet var saker ska ligga.

• Eliva

Nej, men jag minns oxå någon som hette Jessie. Jag tror jag hette.... hmm....jösses, jag minns inte! Superkarin kanske?

Nu har jag köpt biljetter till Pippis jul. Ska gå efter julår. Hoppas hon gillar det.

• meesa

Mmm, här går jag och myser med Tommy Körbergs lena röst sjungandes julsånger och glöggen är varm och god. Stjärnorna lyser i fönstren och jag ska börja slå in Biancas paket till hennes paketkalender så fort hon somnat. Här kommer det vara julkänsla hela december, det är jag övertygad om..

• foodji

Här är en till som väntar på att barnen ska somna så att jag kan slå in paket till adventskalendern.

• Yinsan

Ja, Superkarin kommer jag med ihåg, du va med på första fikan på fröken Olssons.

• foodji

Superkanin- det var väll du som köpte ett hus någonsans utanför Borås?

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer