• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • meesa

4 år sedan.. ojojoj. Ja, jisses vad tiden går.
    Just nu sitter jag med en liten myskille i knät. Det gäller att ta vara på stunderna.. Det går alldeles för fort till han är tonåring och mest vill att jag ska köpa bärs, sluta tjata och vara ur vägen.

• amar

Jag får hoppa fikat imorgon..hassan har kräkts massa idag känner vi får bli hemma. Vad trist att jag missar. typikst min otur. Han blir allitd sjuk när något kul ska hända

• Yinsan

Nej Amar, va tråkigt, krya på sig till Hassan iaf och hoppas ni andra klarar er!

• Minttu

Hej hej!
    Hade även jag tänkt hänga på imorgon men vågade inte säga till 100% och givetvis så fungerar det inte.. Jag jobbar massor just nu, en timme innan öppning tills vi stänger VARJE dag. Kul är det men börjar bli lite sliten. Imorgon är min enda lediga dag så jag måste förbereda för kalasen som vi ska ha nästa helg.. Hmm undrar om vi kan hålla det städat över en vecka!?!
    Ha det så mysigt imorgon!

• meesa

Det var verkligen jättemysigt. Snälla bebisar och kaffetörstiga mammor. Roligt att prata lite strunt, och en del allvar med för den delen.
    Kan ju bland annat berätta för er som inte var på plats att vi ÄNTLIGEN bestämt oss för att gifta oss. På "riktigt". Den 20e mars nästa år blir det av.. Så nu har jag massor att tänka på framöver.
    Minttu: Det var ju jättetråkigt att du inte hann med att träffa oss idag för det hade verkligen varit roligt, men jag förstår dig mer än väl. Och nej, jag tror inte att huset kan vara städat en hel vecka, vårt hus kan inte ens varea städat en hel dag ,-)

• Heather

Meesa: Grattis!! Härligt att höra. *kraaam!*

Minttu: Tror inte heller att huset kan vara städat i en hel vecka... Kanske om ni kan bo någon annanstans under tiden...?

Anton ska ha sitt första kompis-kalas här hemma på söndag och jag ser inte alls fram emot det...! Känner mig megastressad, trots att jag vet att jag är fånig. Känner värsta prestationsångesten...vilket ju är idiotiskt, det är ju 3 st 4-åringar som kommer för att leka en stund - inte kungen o Silvia liksom...! *s* Ja-a...vill hursomhelst bara få det överstökat!

• Yinsan

Heather, på Filips barnkalas så ville Filip ha en skattjakt.
    Barnen satte sig ner och målade var sin skattkarta och fick markera med ett kryss på kartan var skatten fanns. Sedan fick de springa runt och leta efter skatten. Jag gav lite ledtrådar här och där var de skulle leta. T.ex skatten finns jämte en mamma eller den finns under ett bord etc. De älskade det!
    I Filips fall var skatten en kalaspåse med en hot wheels bil och några mashmallows!
    Skattkartorna de målade var ju verkningslösa men oj som de letade med kartorna i handen!!! Ett litet tips kanske!

• Yinsan

Glömde ju att tacka för idag, va himla mysigt och lite nostalgiskt att fika med er! Synd att så många fick sjuka barn men det är sånt som händer!

Nu ska jag åka på simskolan med Filip!

• masken

Tack själva:)Ja, jag hade verkligen sett fram emot att träffa dig Amar, det var inte igår om man säger så, men mest synd om Hassan som fått magsjuka, men det brukar ju i alla fall gå över snabbt, och hälsa krya på dig från oss!

Kul att ÄNTLIGEN få träffa lilla (stora) "Ludde" i alla fall, det är inte klokt vad tiden går fort.
    Och trevligt att träffa er alla som kom såklart, och härligt med ännu ett bröllop i antågande i vår "tråd", och ff.a. möhippa meesa zzz, jag menar du lär ju inte slippa undan för jag tror att en viss person är lite hämndlysten, haha.

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer