• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Minttu

Våra överraskningar är lek och bus landet, Ikea (om vi måste handla något ), mata ankorna i slottskogen..

• Yinsan

Har varit på lek och buslandet en gång men blev inte så impad av det. Filip tyckte det var hyfsat men inte som badet!
    Ikeas småland har han varit en gång men inte heller det är sådär superkul.

Nu ska jag åka och dansa!

• Yinsan

Foodji, vi ska lämna bilen i Gbg kl 10 på lördag så det skulle ju kunna passa bra, ev följer Marcus och Ludde med men det går väl bra?!

• meesa

Foodji och Yoysen: Fick ni shoppat en massa nu då?? Eller blev det kanske bara en god kopp kaffe på nåt mysigt fik?? (nädå, jag saknar inte alls att bo i stan, men jag saknar ett bra fik..)

Själv har jag lyckats shoppa två klänningar/tunikor och en kofta, och dessa plagg kompletterar min garderob så pass bra att jag känner mig ganska nöjd för tillfället.. Men får väl se hur länge den känslan håller i sig

Minttu: Vad roligt att få börja jobba med det du är utbildad för. Och så är det ju kläder dessutom (för det var väl Cassels??) Jag är aningen avundsjuk på de som jobbar i klädaffärer och får bra rabatt..

• Yinsan

Meesa, jag är också väldigt avundsjuk på just den delen! Rabatt på kläder och just att man får se alla nyheter från start och inte behöver gå och leta i butiker som svämmar över av kläder man inte vill ha...
    Fick handlat ett par byxor till Filip och en heldress till Ludvig på Lindex som jag föll för pladask! Annars var det en lång fika i Arkaden på andra våningen där vi haft mammafikor förr! Lite nostalgi var det allt!

Jag har rensat min garderob så nu finns det bara kläder jag kan tänkas ta på mig och det är typ 4 tröjor 4 byxor kanske 10 linnen/toppar och thats it!! Är i behov av att shoppa nya kläder men får vänta lite tills ekonomin ordnats sig, lite skralt i kassan efter båtköpet!

Nu ska jag se på dårarna i Hoolywood!!

• meesa

Ohh, fika i arkaden, those were the days
    **
    Det bästa med att göra en sån storstädning av garderoben är att man faktiskt ser sitt behov, istället för att handla lite på måfå.. Är faktiskt lite inspirerad av dig och tänkte göra samma sak..

• Yinsan

Har insett att vi missat två födelesdagsbarn i tråden!
    Grattis Elise och Oscar i efterskott hoppas ni haft fina födelsedagar med massa paket!!!

Ja, det var tider med fikor titt som tätt på stan!!

• masken

Ja, jag gick också in nu för att få iväg en Grattis-hälsning till "våra" två barn som blev 4 år i helgen... Oscar har jag i och för sig grattat, men även ett stort GRATTIS till Elise i efterskott!

Pontus var på sin 4-årskontroll i fredags, och han behöver verkligen en ny garderob, 110 cm uppmätte han nu, så det blir många byxor till födelsedagen
    (med Blixten på:)!Han klarade alla tester galant utom just ritmomentet... hon fick mer eller mindre tvinga honom till att rita den där huvudfotingen, men han blev godkänd till slut...Sen var hans kompis där igår, samma intressen om man säger så.
    Sofia vägde 7,5 kg medan Pontus vägde 17,5... skiljer "bara" 10 kg på 3,5 år, haha.

Foodji: Idag kom Sagas overall till användning:)

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer