• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • meesa

Lilla Lila: Ja, tiden rusar iväg. Tänk att den lille tarmen (Linus var väääldigt smal när han föddes för er som inte kände honom då..) skulle växa upp till den rejäle gosse han är idag. Stark som en oxe och allt Hälsa och gratta honom från oss.

Sarek: De där vinterkläderna ja..dyra i inköp men ack så viktiga.. Bianca är väl ekiperad inför vintern (och även nästa, allt är i stl 110 ), och Milton kan ha Biancas gamla overaller, så jag slipper tänka mer på det nu tack o lov.. Däremot skulle jag vilja köpa ett par fina vinterskor till Bianca, och ett par snygga höstskor till mig själv, så det blir nog skojakt här med när barnbidraget dimper ner..

• Lilla Lila

Meesa: Ja liten va han när han kom....men tog inte lång tid innan han la på sig
    Jämfört med Bianca o Filip blev han ju en liten tjockis... tunntarmen blev en tjock tarm
    Hehe.....

Vinterkläder tror jag att jag har så det räcker........två overalller, överdragsbyxor, termobyxir ett par, fodrade regnkläder, två vinterkängor o en vitnerjacka.......ja det borde nog räcka hoppas jag
    Det är så bra med dessa loppisar när man kan göra rejäla fynd!!

• Yinsan

Stort grattis Linus från Filip!

Ludde har feber... Gissar att det är tänder på G, han sover oroligt och är inte den nöjda bebis han brukar vara!

Även Filip är väl ekiperad inför vintern, två overaller och ett skidställ samt vinterskor. Ludde hoppas jag hitta någon overall i någon av lådorna. Toffler har han och ev skor får han ta några från Filips gamla, han lär ju inte gå i vinter ändå.

Nu börjar Desperate Housewives!!!

• Minttu

Grattis Linus!

Sitter och budar på overall på tradera. Hilma har vuxit så mycket denna sommar så det är 116 som vi måste köpa. Snacka om att det går fort. Hon har vuxit från 98 till 110 denna vår/sommar, 110 börjar bli för litet nu.

Chefen ringde mig idag så på fredag börjar jag jobba
    Är så nervös men samtidigt ska det bli så himla roligt att äntligen få komma igång!

• Yinsan

Minttu, förstår att du jublar över det nya jobbet, äntligen har det löst sig för er också!!!
    Va stor Hilma har blivit, Filip är nog 105 tror jag, ska mäta på onsdag nästa vecka!

• foodji

Grattis Linus. Hoppas du hade en bra födelsedag.

Även mina barn börjar rustans inför vintern. I söndags började skridskoskola för Saga. Och vi kom på efterår att här behöver det införskaffas nya hjälmar (vuxa ska också ha hjälm, aja baja pappa) och nya skridskor. Hade inte köpt något i förväg i hopp om att de skulle finns något att köpa på bytarstunden de had före det började. Så på eftermiddagen bar det i våg till Gekås för att handla hjälmar och då blev det en del vinterkläder också. Till Ted köpte jag en overall på intersport igår för hala priset.

Minttu- Det kommer gå jättebra på fredag.

På lördag ska S och D gå och se en massa dinosar i Göteborg och då tänkte jag att Jag och ted skulle gå på stan under tiden. Är det någon som vill hänga med?

• Yinsan

Foodji, med lite reservation för när vi ska åka och gratten marcus farfars nya sambo som fyller år på söndag så följer jag gärna med på stan på söndag. Vilken tid är dinosnarna? Filip är med mormor och morfar hela helgen och Marcus kanske kan ta Filip så får jag en liten stund utan barn!

I förra veckan hade jag berättat för Filip att vi skulle åka på en överraskning efter dagis igår. Vi skulle åka till Åbybadet och bada, Filip älskar det stället. Det räcker att vi svängar av vid travbanan så utbrister filip i baksätet att här kan man ju bada mamma... Så länge varade den överraskningen. Imorse frågade han om vi inte kunde åka på fler överraskningar och då skulle vi åka till Åbybadet igen....
    Någon som vart i Lerum med barnen? E dom lite små än kanske?

Nu ska jag äta frukost innan jag ska åka och fika!

• Minttu

Yoysen, menar du Lerums vattenpalats? Där har vi varit flera gånger med Hilma. Hon älskar det! Det finns ju en varm pool som vi vuxna tycker är jätte skön men H vill mest vara i den stora (svin kalla) och åka vatten rutchkanan.

• Yinsan

Minttu, ja det menade jag... Klumpigt jag skrev! Ja, då får vi se om jag kanske ska överranska med Lerum nästa gång istället!
    Bio är en annan bra överraskning, har ni fler bra tips på överraskningar som kan ligga på lut?
    Inför denna överraskningen har filip varit jätteduktig på att inte gnäll och pipa, lyssnat etc. Det var inte tanken från början när vi planerade detta att det skulle ha den effekten men jag är ju inte ledsen direkt och tänkte fortsätta med små utflykter som överraskningar för ev fortsatt motivation för bra beteende!

• foodji

Yoysen- jag är i stan på LÖRDAG och det börjar vid 11- tror jag.

Här hemma har jag två slocknade hjältar som ligger och sover med ytterklä'der på (somnade i bilen) Ted ligger på köksgovet ( hans favorit sovplats) och Saga i sitt rum.

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer