Stackars Saga! Krya på er i Tofta från oss!
Mötet på dagis var ganska bra, vi diskuterade mer fram och tillbaka varför det har blivit som det är, olika orsaker som kan leda fram till denna reaktionen och den största faktorn som vi tror på mest är att han har ändrat beteende för att få uppmärksamhet vid förändringar, innan vid förändringar har han bitit barnen för att få uppmärksam het både vid nya barn och nya fröknar. Det har han inte gjort nu utan beskriver säkert sin frustration genom att inte vilja gå dit istället.
Några konkreta saker som vi kom fram till är att de ska ge honom lite extra uppmärksamhet några veckor fram och Malin (gammal fröken som han tyr sig mest till) ska alltid vara den som tar emot vid lämningarna för att göra dem så trygga som möjligt samt att han redan sitter bredvid henne vid lunchen. Malin ska även vara den fröken som går in och ger tillsägelser och reder ut konflikter i största möjliga mån för att även tråkiga situationer ska vara så trygga som möjligt. Sedan tror både Irene och jag att detta kommer lägga sig och speciellt när han börjar heltid igen då han blir en i gruppen på ett helt annat sätt. De har även pratat lite med Filip och då säger han att han har kul på dagis men att han var lite trött/sur/arg imorse etc. Kan säkert vara så att han är lite trött, vem är inte det på morgonen...
Jag ska även dröja mig kvar sålänge vid lämning att han känner sig trygg, kanske vara med till samlingen börjar eller så denna veckan så får vi se om detta leder till bättre trygghet!
Ludde har börjat skjuta sig bakåt och snurra runt på golvet så nu dröjder det nog inte länge innan han inte är där jag tror...