• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Vi är ett gäng mammor som har hållit ihop sedan sommaren 05. Vissa barn har både ett och två syskon. Vi berättar om våra barns framsteg och förundrar oss över deras förmågor. Vi stöttar varandra när det känns jobbigt och ibland bara delat vi vardaliga upplevelser. När tillfälle ges försöker vi också träffas allihopa.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m44929243.html

• Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
  • Yinsan

Meesa, jag har också tänkt tanken men känner att Ludde gärna får bli lite större innan, men tror helt klart att vi blir stödföräldrar inom några år!

• foodji

Stackar Saga- hela munnen är svullen och jag får inte i henne något smärtstillande- hon klöks- det är knappt att hon kan få i sig glass.

• meesa

Foodji: ja, stackars Saga. Du får väl ge henne en supp då, inte så roligt kanske, men trubbar av smärtan iaf!

• Yinsan

Stackars Saga! Krya på er i Tofta från oss!

Mötet på dagis var ganska bra, vi diskuterade mer fram och tillbaka varför det har blivit som det är, olika orsaker som kan leda fram till denna reaktionen och den största faktorn som vi tror på mest är att han har ändrat beteende för att få uppmärksamhet vid förändringar, innan vid förändringar har han bitit barnen för att få uppmärksam het både vid nya barn och nya fröknar. Det har han inte gjort nu utan beskriver säkert sin frustration genom att inte vilja gå dit istället.
    Några konkreta saker som vi kom fram till är att de ska ge honom lite extra uppmärksamhet några veckor fram och Malin (gammal fröken som han tyr sig mest till) ska alltid vara den som tar emot vid lämningarna för att göra dem så trygga som möjligt samt att han redan sitter bredvid henne vid lunchen. Malin ska även vara den fröken som går in och ger tillsägelser och reder ut konflikter i största möjliga mån för att även tråkiga situationer ska vara så trygga som möjligt. Sedan tror både Irene och jag att detta kommer lägga sig och speciellt när han börjar heltid igen då han blir en i gruppen på ett helt annat sätt. De har även pratat lite med Filip och då säger han att han har kul på dagis men att han var lite trött/sur/arg imorse etc. Kan säkert vara så att han är lite trött, vem är inte det på morgonen...
    Jag ska även dröja mig kvar sålänge vid lämning att han känner sig trygg, kanske vara med till samlingen börjar eller så denna veckan så får vi se om detta leder till bättre trygghet!

Ludde har börjat skjuta sig bakåt och snurra runt på golvet så nu dröjder det nog inte länge innan han inte är där jag tror...

• Minttu

Hej!

Har inte skrivit på ett tag. Hilma har varit väldigt sjuk men nu är hon så gott som återställd. Vi har ett besök kvar på sjukhuset för att se att allt är som det ska.

Vad skönt Yoysen att de på förskolan är så tillmötesgående.

Foodji, hoppas att Saga snart mår bättre.

Meesa vad spännande att bli stöd familj. Har ni pratat om vilken ålder barnet kommer ha?

Fröken t, hur gick det hos läkaren idag?

Fick ett samtal idag från det jobbet som jag inte fick. Jag sökte ju som säljare men fick nu erbjudande att börja där som biträdande butikschef

• Yinsan

Minttu!!! Stort GRATTIS, va kul, vi sa ju att det skulle komma ett bättre jobb till dig!!!

• foodji

Ett stort Grattis Minttu

Saga känns lite piggare idag få se om det går att få i henne något att äta.

• meesa

Haha Minttu, där höll de dig på halster Grattis grattis, det är ju jätteroligt. Vilken butik är det??

Foodji: Du får försöka lirka i henne jordgubbskräm, det är lent och snällt i munnen och iaf liiiiite nyttigare än glass..

• meesa

Yoysen: Vad skönt att förskolan faktiskt agerar, hoppas nu att det känns bättre för Filip snart igen.

• foodji

Meesa- jag får knappt i henne glass. Välling dricker hon och den spetsade jag med alvedon i morse (fy, på mig men vad gör man när hon har ont, men inte tar smärtstillande).

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer