Foodji: Stackars Saga, inte roligt att gå och grunna så på döden. Tycker du gör helt rätt som bemöter henne med lugn och saklighet och att du varken bagatelliserar eller förstorar upp hennes känslor.
Yoysen: Jag skrev pliktskyldigast några julkort igår, men bara till de i familjen som jag tror blir ledsna om de inget får, som tex Daniels farmor och farfar.. I vanliga fall brukar jag tycka det är kul att pyssla med julkorten, men i år har jag redan skickat ut 50 st save-the-date-kort som jag har letat adresser till, och snart ska 50 st inbjudningskort också skickas ut, så det blev lixsom lite avslaget att skicka julkort också
Idag sticker jag iväg till Skåne för några intensiva dagar. Jag ska träffa släkt och vänner, byta julklappar och glöggmysa. Pepparkaksbak blev det tydligen också. Och så ska jag åka hem till min lillebror och hans familj, som jag bara har träffat en enda gång (familjen alltså, brodern träffade jag ju ändå varannan helg när jag var liten, men sen har vi inte haft någon kontakt på många år) Det är Bianca som har pratat om att hon vill träffa sin kusin, lille Liam, så nu hade min pappa ordnat att vi ska dit och julfika i eftermiddag. Barn och Facebook kan återknyta många familjeband