Här kommer en som har bokat barnkalas på leklandet... dvs det mindre lek- och buslandet i Sisjön, är eg emot hela konceptet, men det var inte jag som bestämde, men jag stod i alla fall på mig om att lek och Buslandet är för stort. Jag tycker också att en vardagkväll är helt uppåt väggarna när dem är så här små trots allt, men vi fick också frågan om vi ville ha det på en vardag, och deras motivering var att det kan vara bra för då är det inte så mycket andra barn där... tog dock och bokade nu på lördag i stället:) Men att man väljer en vardag pga att det skulle bli färre barn som kommer pga priset tror jag inte är orsaken, då man ändå måste bjuda minimum 8 barn, och jag tycker snarare att det var svårt att få ihop till så många, då cirka 5 barn hade varit lagom enligt min åsikt, men men... känns dock ganska skönt att slippa hålla på med allt här hemma när man har en liten, och med tanke på hur vi har det just nu så jag betalar gärna för att få lite markservice, även om jag som du Yoysen inte tror att barnen skulle haft ett dugg tråkigare här hemma:) Jaja, man fyller ju trotsa allt bara år en gång om året.
Sen har de som policy på Pontus dagis att man inte får hänga inbjudningskort på barnens "krokar" ute i tamburen utan sånt ska skötas utanför dagis, för även om de trots allt är ganska små så finns det ju barn (o föräldrar)som tar illa vid sig, och så som det blev för Filip är inte så lyckat. Pontus blev bjuden till en i killgänget (som han inte är bästis med direkt men ändå), och jag trodde ju självklart att alla 5 killarna var bjudna, men då jag började prata med Pontus "bästis" mamma om det visade det sig att han inte var bjuden... sån tur var hörde inte han det, och det var på en lördag så han fick aldrig hört något om det tror jag, och Pontus hade nog inte tagit åt sig om det varit han som inte blivit bjuden, men vi bjöd alla 5 + några grannkompisar nu i alla fall, det var en utav dem som Pontus inte ville bjuda, men när dem är så pass små tycker jag att jag får vara med och bestäma lite:).
Gick egentligen in för att GRATTA vår Filip som ju fyller 4 år idag, hipp hipp hurra!
Minttu: Det hade varit såå roligt att komma, men jag har båda barnen hemma på fredagar, och gå i en klädaffär med Pontus är ingen hit även om det är till honom vi skulle handla, så jag får titta in en helg då du jobbar i stället... du ger väl alla dina vänner personalrabatt?! Hihi, skämt åsido, men det hade varit kul att spana in "din" butik.