• sarek

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Yoysen
    Så hade simon ett tag att han inte ville gå dit o bara klängde sig fast o grät....men jag fick vara stenhård o lämna honom där ändå....men det gjorde så ont i mitt hjärta o vid ett tillfälle började jag grina på dagis för det var så svårt just då att lämna honom. Det enda rådet jag kan ge dig är att ändå lämna honom för det kommer att gå över tillslut.
    Jobbigt med lilleman som är sjuk...nu är mina friska iaf *peppar peppar*

MiaMitisen
    Klart att du får hänga på våran lilla tråd...du är lika välkommen fast nu inte är så aktiv. Skönt att barnen mår bra. Härligt att hon gör sin stämma hörd

• sarek
    Yoysen
    Håller nog med någon talare att kanske ska ni försöka att ta det lite lugnt efter dagis o bara låta honom vila. Låter nästan som om det är någon trötthets reaktion. Det kan inte vara någon inneboende avunsjuka gentemot Ludde. Jag menar att han avreagerar sig inte mot sin lillebror men gör det istället mot sina kompisar mm. Har ni funderat på det?
    (¯`°?.¸ Simon 051101 o Andreas 070218 och Jonathan 090415¸.?°´¯)
  • sarek
    Yoysen
    Hoppas att det går bättre att lämna F på dagis nu. Skönt att man kan samarbeta o komma fram till en lösning från båda parter

Foodji
    Stackars Saga...hoppas att hon snart blir bra. Ge henne det hon vill ha att äta. Har du försökt att ge alvedon i tablettform. Det kanske går bättre?

Minttu
    Grattis till ditt jobb. Härligt att äntligen se ett litet ljus i mörkret nu. Är Hilma bättre i sitt ben nu?
  • sarek

Vi köper vårat kött ifrån varekil...där det finns lyckliga tjurar o grisar att äta...är mkt nöjd med deras kött.
    Jonathan har suttit i sin stol sedan ett tag till baka...han var precis fyllda 4 mån då. Matrutiner det försöker vi att hålla här....han brukar äta mat vid ca 12-tiden o sedan blir det middag med oss igen när vi äter eller senare...beror ju på om han sover eller ej. Idag hade jag tänkt att börja introducera lite välling till honom och hoppas på att jag kommer att få en mätt o nöjd bebis om ett tag som sedan sover gott på natten.

• sarek

Kämpar också med vikten..även om det inte går så snabbt. Hade tänkt börjat träna...men känner att jag inte har någon ork till det just nu. J tar orken ur mig ibland på natten...helst de nätter då han är vaken ca 1,5-2 timmar.

Yoysen
    Har också gett honom gröt på kvällen o han får även nan efter det..men han höll sig inte mättare ändå på det...utan kunde vakna efter ca 2 timmar o äta en portion nan till på det. Igår fick jag i honom en blandning på nan o välling...han sov lite längre innan han skulle ha mera mat, så även inatt efter andra flaskan i ordningen...tror att han åt vid ca 02 o sov till nästan 06.30 .

Igår var vi o köpte en vinteroverall till Simon...ska köpa nästa till Andreas när barnbidraget kommer. I år blev det märket 8848. Ska sedan ut på skojakt med

• sarek

{#lang_emotions_nalle}Grattis till Linus på sin 4-årsdag idag{#lang_emotions_nalle}

• sarek

Håller med om att hur kan man lägga ett kalas mitt i veckan o den tiden också. Hade också sagt nej till detta då våra barn går o lägger sig efter barnprogrammen på tv...ca 19-19.30 tiden. Tror inte att hon tar skada utav detta längre fram i livet...utan ha en mysig helg med familjen istället. Tror att hon uppskattar det och att hon får lägga sig i tid utan att vara övertrött o "jobbig".

Äntligen har jag fått sova riktigt gott inatt...har "bara" blivit väckt en gång utav J..det har annars varit typ varannan timme varianten ett par dagar och även att sitta vaken mitt i natten ca 1,5-2 timmar. Känner mig riktigt utvilad idag
    Idag var vi på 6-mån kontrollen o nu är lilleman 70.5 cm lång o väger 7,7 kg

• sarek

{#lang_emotions_nalle}  Hipp Hipp Hurra till Filip som blir 4 år idag! {#lang_emotions_nalle}

• sarek

{#lang_emotions_flower} Grattis på 4-årsdagen Pontus {#lang_emotions_flower}

• sarek

Godmorgon.

Min lille har vaknat o vägrar att sova nu...har iaf fått sova ifrån 22.30-05.00 så jag ska väl inte klaga.
    Ang torsdag så hänger jag gärna på. Är som Yoysen inne tidigt då jag lämnar barnen 09.00 på dagis.

• sarek
    Yoysen
    Det är helt ok för mig med att du kommer. Du känner bäst vad du orkar

Fröken T
    Klart att E också är välkommen på fika. Jätteskoj att träffa er båda...det var ju ett tag sedan
  • sarek

ska verkligen bli skoj att träffa er alla ...Fröken Ohlsson är ju lite nostalgiskt med...får vi plats med alla våra vagnar?

• sarek
    Yoysen
    Beklagar verkligen förlusten utav din farfar...vad skönt att han ändå höll ut tills ni alla var samlade på sjukhuset. Det måste ändå vara skönt att få behålla sina mor o farföräldrar upp i vuxen ålder...tyvärr har jag inte fått uppleva det. Många kramar till dig o din familj.

Ja, här går det undan med utveckling o allt annat. Lilleman har nu lyckas med att sätta sig upp själv när han ligger på golvet. Tänder får han så det står härliga till...just nu har han fyra st, men det är 2 till på väg i munnen...så ni kan förstå att det dregglas hej vilt här hemma

Heather
    När jag läser om Erin är det precis som att läsa om Andreas...de är rätt så lika i humöret verkar det som.
  • sarek
    Meesa
    Hoppas att du känner dig bättre nu. Vet att det kan vara jobbigt att känna sig nere ibland. Vi finns ju här allihopa om du vill prata av dig.

Fröken T
    Vad tråkigt med din pappa. Hur allvarligt är det med honom?

Masken
    På helgen måste du väl få lite sovmorgon iaf. När S är hemma på helgen så låter han mig få sova på morgonen...eftersom jag tar J på natten o den lilla ungen kan ju vara vaken länge på natten...så jag behöver få sova en stund på morgonen. I helgen fick jag sova till kl 09.00 både lördag o söndag
  • sarek

Meesa
    Duktig du är som fick gjort så mycket. Själv fick jag grejat en del saker som man bara kan göra när man är själv..ringa en del samtal som är bäst att göra när det är lugnt hemma.

Foodji
    Barn är för sköna med sina kommentarer. Grattis till Saga i efterskott ifrån oss.

Amar
    Skoj att höra ifrån dig. Hoppas att det går bra i skolan för dig.

Det kliar också att få fixa o greja inför julen nu...hoppas att vi hinner med det i helgen.
    Simon ska på kalas på lördag och Andreas ska på kalas på söndag

• sarek

Jonathan har också kommit på att man kan stå i sin säng så igår åkte sängbotten ner på lägsta läget...vem vet när han får för sig att häva sig över kanten.

Här har det infunnit sig lite julkänsla...det är lite julpyntat o vi har bakat pepparkakor i helgen som var och nu till helgen blir det till att göra ett pepparkakshus o lite annat pyssel med barnen.

• sarek

Jag/vi har inte de matproblemen med barnen utan tvärt om ibland. Vissa dagar äter de mera mat än vad jag äter..iaf Simon är väldigt matglad kille. Visst kan det väl vara krångel någon gång, men det är mest något som de inte gillar tex ärtsoppa...kan ju inte begära att de ska älska all mat

Yoysen
    Hoppas att det snart blir någon ordning på lilla Luddes öron. Stackars kille som har öroninflammation hela tiden.

Kan nog inte hänga med till badet på måndagar..då jag hämtar barnen kl. 14 på dagis...känns lite stressigt.

• sarek

Simon har också pratat ibland om döden..men inte så mkt. Har väl nämt någon gång att man dör o kommer till himlen.
    Har inte försökt att förstora upp det så mkt heller utan kommer frågan upp så kommer jag ju att förklara hur det ligger till.

I helgen blir det en hel del julpyssel hemma..sista innan julafton. S jobbar sista dagen imorgon sedan är han ledig i 10 dagar...ska bli så skönt o vi ska mysa tillsammans.

Fy bubblan vad kallt det var idag...hade tänkt att gå till dagis, men insåg att det bli inget när jag gick för att hämta vagnen i bilen..utan vi tog en varm o go bil istället till dagis

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer