Tråden för oss äggdonatorer 10
Linda AI: kul! förstår att det ska bli skönt att det är över, det är ju inte så att processen är direkt kul på det sättet...
Heid: skulle du vänta in en mens för att ta prover?
Linsis: förstår precis vad du menar, vi hade också problem så jag vill donera av samma skäl. Vi slapp dock IVF men fick ÄL-stimulering med puregon så jag har ju testat processen innan, minus äggplock då...
Ska iväg för att ta blodprover i morgon tänkte jag!
Linda Al skrev 2009-10-07 19:17:00 följande:
Hejhej!! Nu har jag gjort ÄP och det gick jättebra!
19 ägg blev det, och kommer därmed att räcka till 2 mottagarpar! Jag är så himla himla glad! Jag var jätteorolig innan att det skulle bli ett dåligt resultat, så nu kan jag verkligen pusta ut!
Jag fick komma dit ca 45 min innan för preparering, nål i armen och lugnande. Sen när det var dags så fick jag lite extra smärtlindring och lugnande (har inte så bra koll på vad det var, hehe ).
Det började verka direkt. Jag fick titta på skärmen samtidigt för att se hur det gick till. Det stack bara litegrann, gjorde inte ngt värre ont. Det var spännande att se hur hon plockade äggen! Men efter några ägg började det göra lite ondare och sköterskan frågade om jag ville ha mer smärtlindrande (jag måste gjort miner utan att jag tänkte på det, ). Så det fick jag, och sen minns jag inte mkt mer.
Jag somnade alltså, haha, och när jag vaknade låg jag till sängs. När jag satte mig upp kände jag att det faktiskt gjorde rätt ordentligt ont, men jag fick värktabletter som lindrade ganska bra.
Nu har jag väl börjat känna av att det gör rätt ont igen, men jag fick med mig en massa starka tabletter, så det är lugnt.
Men nu kan jag lugnt säga att det är värt det hundra ggr om! Det är en fantastisk känsla att kunna ha möjligheten att hjälpa någon. Det känns jättebra, och jag hoppas att det kommer att ge ett bra resultat för mottagarna. Om 3 v kunde jag ringa och följa upp, sa de.
Och så vill jag passa på att tacka alla här i tråden för ett bra stöd under hela processen! Det är så skönt att ha några att prata, och bolla känslor, med.
Vad roligt att det gick så bra för dig! Och 19 ägg, det är bara att gratulera och hoppas att man själv kan få ett lika bra resultat!
LindaAI: kul! Känns ju extra bra att kunna ge till två par!
Jag var och lämnade blodprov i går så nu är processen igång :)