• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • Vitros

Linda AI: kul! förstår att det ska bli skönt att det är över, det är ju inte så att processen är direkt kul på det sättet...

Heid: skulle du vänta in en mens för att ta prover?

Linsis: förstår precis vad du menar, vi hade också problem så jag vill donera av samma skäl. Vi slapp dock IVF men fick ÄL-stimulering med puregon så jag har ju testat processen innan, minus äggplock då...

Ska iväg för att ta blodprover i morgon tänkte jag!

• HannaS86

Linda Al skrev 2009-10-07 19:17:00 följande:

Jahapp, äntligen dags! ÄP på fredag, wohoo. Det känns faktiskt jäkligt skönt att det snart är över, om jag ska vara helt ärlig. Det är lite slitigt, trots allt. Tyvärr är det ännu osäkert om det kan räcka till två mottagarpar, vilket gör mig väldigt ledsen. Känns skit, rent ut sagt, att inte kunna leverera bättre än så. Men som jag förstod det så var det svårt att sätta rätt dos på mig, iom att jag hade så många äggblåsor. De ville inte riskera att jag skulle bli överstimulerad, och satte lägre dos än normalt, vilket i sin tur gjorde att det trögade sig. Om jag förstått det rätt. Jag har alltså väldigt många äggblåsor, men inte alls lika många mogna. Men men. På fredag blir det iaf.
    Gött! Rapportera här hur det gick så fort du orkar efteråt ;)
  • Linda Al
    HannaS86 skrev 2009-10-08 10:42:02 följande:
    Gött! Rapportera här hur det gick så fort du orkar efteråt ;)
    Absolut!
  • heid
    Vitros skrev 2009-10-07 19:50:18 följande:
    Linda AI: Heid: skulle du vänta in en mens för att ta prover?
    Japp, fick en remiss till prover de ska ta 2-5 menscykeldagen, och ett som de ska ta den 21 dagen. Så imorgonbitti bär det iväg till blodcentralen!
  • Linda Al

Hejhej!! Nu har jag gjort ÄP och det gick jättebra!
    19 ägg blev det, och kommer därmed att räcka till 2 mottagarpar! Jag är så himla himla glad! Jag var jätteorolig innan att det skulle bli ett dåligt resultat, så nu kan jag verkligen pusta ut!

Jag fick komma dit ca 45 min innan för preparering, nål i armen och lugnande. Sen när det var dags så fick jag lite extra smärtlindring och lugnande (har inte så bra koll på vad det var, hehe  ).
    Det började verka direkt. Jag fick titta på skärmen samtidigt för att se hur det gick till. Det stack bara litegrann, gjorde inte ngt värre ont. Det var spännande att se hur hon plockade äggen! Men efter några ägg började det göra lite ondare och sköterskan frågade om jag ville ha mer smärtlindrande (jag måste gjort miner utan att jag tänkte på det, ). Så det fick jag, och sen minns jag inte mkt mer.
    Jag somnade alltså, haha, och när jag vaknade låg jag till sängs. När jag satte mig upp kände jag att det faktiskt gjorde rätt ordentligt ont, men jag fick värktabletter som lindrade ganska bra.

Nu har jag väl börjat känna av att det gör rätt ont igen, men jag fick med mig en massa starka tabletter, så det är lugnt.

Men nu kan jag lugnt säga att det är värt det hundra ggr om! Det är en fantastisk känsla att kunna ha möjligheten att hjälpa någon. Det känns jättebra, och jag hoppas att det kommer att ge ett bra resultat för mottagarna. Om 3 v kunde jag ringa och följa upp, sa de.

Och så vill jag passa på att tacka alla här i tråden för ett bra stöd under hela processen! Det är så skönt att ha några att prata, och bolla känslor, med.

• 1814
    Linda Al skrev 2009-10-09 16:31:10 följande:
    Hejhej!!
    Vad kul! Grattis!! Eller vad säger man? Jättekul att läsa om hur det går till mer exakt. Känner mig extra peppad inför min egen donation nu!
  • Linda Al
    1814 skrev 2009-10-09 16:36:39 följande:
    Vad kul! Grattis!! Eller vad säger man? Jättekul att läsa om hur det går till mer exakt. Känner mig extra peppad inför min egen donation nu!
    Haha, tack, eller nåt.

Vad kul det ska bli att få följa dig nu! Du måste berätta löpande hur det går för dig! Jag är jätteintresserad.

Jag kände mig själv lite opepp för några dagar sedan, mitt humör har varit lite svajande på senaste tiden , men nu känns det så värt det! Och jag kommer garanterat donera igen, men det får nog bli framåt sommaren.
    Hoppas hoppas hoppas att allt faller väl ut nu för mottagarna.
  • heid

Vad roligt att det gick så bra för dig! Och 19 ägg, det är bara att gratulera och hoppas att man själv kan få ett lika bra resultat!

• Linda Al
    heid skrev 2009-10-09 19:59:57 följande:
    Vad roligt att det gick så bra för dig! Och 19 ägg, det är bara att gratulera och hoppas att man själv kan få ett lika bra resultat!
    Ja, det känns toppen. Det känns jättebra när jag tänker på att jag fick möjligheten att även det andra mottagarparet fick ett positivt besked.

Du hade väntetiden kvar nu, eller hur? Grattis förresten att du blev godkänd förut, jag missade nog det när du skrev det. {#lang_emotions_embarassed}
    Men varför ska du vänta med blodproverna tills nästa mens? Jag kunde ta det när som.
  • Vitros

LindaAI: kul! Känns ju extra bra att kunna ge till två par!
    Jag var och lämnade blodprov i går så nu är processen igång :)

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10