Tråden för oss äggdonatorer 10
Mjölk: kul!! extra kul om det kan hjälpa fler när man gått igenom hormon-dos-jobbet...
Jag har fått papper för blodprover så nu är jag snart inne i ruljansen jag med :)
Vill bara säga att jag tycker att ni alla är helt fantastiska!!! Tack för att det finns sådana som ni
Tack än en gång för Ni finns!
Sitter här i soffan och tittar på mina svullna fötter och väntar otåligt på att det ska bli december och bebben ska komma.
Ni är bäst!!
Har lite frågor!
Jag har funderat lite på äggdonation.
Vilka risker medföljer? Eftersom man helst ska ha fått egna barn redan?
Jag vill självklart ha barn själv om några år, är det en risk att man ej kan få barn om man sedan innan donerat ägg?
Vad för slags kompensation får man? Hur lång tid tar hela processen?
Tack i förväg för lite svar! :)
funderar på det där med att man helst ska ha barn själv sedan tidigare, är inte det mest en psykologisk grej, för att man ska veta vad det innebär? Jag tänker mig att om man själv har barn sedan innan så kanske det inte uppstår någon konstig känsla/fundering senare i livet OM man inte skulle kunna få barn själv då? Eller tänker jag galet?
Dessutom så vet de ju då på sjukhuset att man faktiskt kan bli gravid, det kanske också spelar in?
Det där med att ha barn sedan tidigare...
Jag har hört att det är för att om man donerar ägg och sedan är med om något (inte relaterat till donationen) som gör att man själv inte kan få barn, t ex sjukdom eller en olycka, så hamnar man i en mycket konstig sits när man "gett bort" ägg som hade kunnat bli ens egna barn.
Sen är det väl också ett "bevis" på att äggen är av bra kvalitét.
Jo men det låter ju egentligen rätt vettigt som ni tänker.
Konstigt egentligen att de inte förklarat varför. Eller att man inte frågat själv. Fast det är så himlarns mkt ny info att hålla reda på så det glöms väl lätt av.
Jag antog att det berodde på den psykologiska biten och att ens ev. första barn blir till genom donation. När man har egna barn kanske man anses veta mer "vad man ger sig in på" och vad man missar ifall man skulle se äggen man ger bort som ens egna barn. För min del nämnde de inte ens att man helst skulle ha egna barn under intervjun även om jag läst det först, antar att de förstod att jag visste vad processen innebar.