• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • Mjölk

Ikväll börjar jag med sprutorna så nu drar det verkligen igång igen! Äggplock i vecka 39 antagligen. Ska bli spännande att se hur mycket det blir den här tredje och sista gången jag donerar.

• Linda Al
    Mjölk skrev 2009-09-09 18:05:27 följande:
    Ikväll börjar jag med sprutorna så nu drar det verkligen igång igen! Äggplock i vecka 39 antagligen. Ska bli spännande att se hur mycket det blir den här tredje och sista gången jag donerar.
    Oj, vad spännande!
    Hur har det gått de tidigare gångerna du donerat? Har det blivit någon graviditet? Har du donerat till ett eller två mottagarpar tidigare?
  • Mjölk
    Linda Al skrev 2009-09-09 20:31:35 följande:
    Oj, vad spännande! Hur har det gått de tidigare gångerna du donerat? Har det blivit någon graviditet? Har du donerat till ett eller två mottagarpar tidigare?
    Jepp, spännande.

Första gången blev det bara 6 ägg så då blev det "bara" till ett par. De fick barn i december (o har embryon kvar i frysen)! Andra gången blev det 11 ägg som delades upp till två mottagarpar. Ett av paren fick barn i februari (+ ägg i frysen). Det andra paret blev inte gravida, men de har i frysen. har inte kollat på ett tag nu om hur det gått sen.

Hoppas på att det blir bra med ägg den här gången också. Jag kör en annan behandling den här gången, antagonistschema. Sen fick jag gå på p-piller den här gången itsället för nässpray.Men jag hade nog velat ta spray istället, eftersom jag reagerade så på p-pillret och blödde hela vägen fram tills att jag fick min "riktiga" mens, dvs nu. Alltså har jag nu haft mens i över 4 veckor...
  • HannaS86

Mjölk: 4 veckors mens låter inget kul :(

Jag ringde SU igår för att höra hur det gått för mottagarna.
    2 par har fått barn (från donation 1 och 2)
    2 par har fått missfall (från donation 2 och 3)
    2 par tog det sig inte för (från donation 1 och 3)

Av de som fick missfall o inte tog sig för har alla ägg i frysen men inga har försökt igen ännu. Lite synd, men 2 är ju inte så dåligt ändå.

• we are all unique

Jag vet inte om detta i rätt forum men ett desperat försök att hitta en äggdonor så att jag kan förkorta min kötid med 14år. Vanlig om man vill ha ett svensk/europisk kötid är det ju 1-3 år beroende på sjukhuset men vi behöver en mörk(latinsk, mulatt, svart donator) och då e kötid 15år, så jag hinner fyller 45.
    Vi tanker göra det utomlands tidigt 2010 (Riga, cyprus kanske finland) men all förbredelse här i stockholm.
    Finns du eller känner u någon som är icke europiskt i sitt urspring som kan hjälpa oss?
    Har epost look2adopt@hotmail.com

• Mjölk
    HannaS86 skrev 2009-09-16 11:47:40 följande:
    Mjölk: 4 veckors mens låter inget kul :(Jag ringde SU igår för att höra hur det gått för mottagarna. 2 par har fått barn (från donation 1 och 2)2 par har fått missfall (från donation 2 och 3)2 par tog det sig inte för (från donation 1 och 3)Av de som fick missfall o inte tog sig för har alla ägg i frysen men inga har försökt igen ännu. Lite synd, men 2 är ju inte så dåligt ändå.
    Låter som bra resultat för dej (eller paren...)!
    Jag ska plockas på tisdag! Hoppas på bra resultat. Det fanns ca 16 blåsor i fredags o 12 av dem var stora nog att innehålla moget ägg.
  • QueenOfNight

Ååååh jag är så otålig!
    Vill att det skall ha gått sex månader NU, så jag får ta nya blodprover och få besked om jag får donera eller inte.
    Varför går tiden så långsamt för?!

• HannaS86
    Mjölk skrev 2009-09-20 15:51:49 följande:
    Låter som bra resultat för dej (eller paren...)!Jag ska plockas på tisdag! Hoppas på bra resultat. Det fanns ca 16 blåsor i fredags o 12 av dem var stora nog att innehålla moget ägg.
    Yay! Håller tummarna för dig :) Jag ska smita ifrån jobbet två gånger imorgon, först för tandläkarbesök (röntga visdomstand så det är ju inte så allvarligt), sen läkarbesök (ta bort leverfläckar).. Har inte sagt läkartiden till chefen än, fick den idag. Undrar om jag ska säga det idag eller ljuga och säga till chefchefen imorgon att jag fick en återbudstid (min chef är inte på jobbet imorgon).
  • Mjölk

Det blev 12 ägg! Så de delades upp till två par, känns bra! Jag har ju lite ont i magen o underlivet förstås...men det är det värt!

• Linda Al
    Mjölk skrev 2009-09-23 18:10:44 följande:
    Det blev 12 ägg! Så de delades upp till två par, känns bra! Jag har ju lite ont i magen o underlivet förstås...men det är det värt!
    Men åh, vad härligt!!! Det måste ju kännas dunderbra. Hoppas min kropp vill få till det lika bra, ska börja med sprutor imorgon, och iväg på koll om en vecka.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10