Tråden för oss äggdonatorer 10
Var på första läkarkollen idag, fick tummen upp för att bli donator! Ska lämna blodprover när nästa mens drar igång, men läkaren trodde ändå inte att själva processen kommer starta förrän nästa år... Jag är ju så otålig, vill dra igång det nu! :)
Hej, hej! Har funderat ett tag på att donera ägg. Men trodde att jag inte fick eftersom jag själv har IVF-barn. Men så läste jag på Akademiskas hemsida om en kvinna som donerat och själv varit ofrivilligt barnlös. Så jag tog tag i det och nu ska jag in och lämna blodprov imorgon. Spännande, men lite läskigt. Jag minns mitt äggplock med fasa. Fy! Tänk att jag funderar på att göra det igen... Men samtidigt så finns minnena där, så enormt starka fortfarande, av hopplösheten när det inte blir något barn.
Så nu får vi se om jag får bli donator eller inte!
Jahapp, äntligen dags! ÄP på fredag, wohoo. Det känns faktiskt jäkligt skönt att det snart är över, om jag ska vara helt ärlig. Det är lite slitigt, trots allt.
Tyvärr är det ännu osäkert om det kan räcka till två mottagarpar, vilket gör mig väldigt ledsen. Känns skit, rent ut sagt, att inte kunna leverera bättre än så.
Men som jag förstod det så var det svårt att sätta rätt dos på mig, iom att jag hade så många äggblåsor. De ville inte riskera att jag skulle bli överstimulerad, och satte lägre dos än normalt, vilket i sin tur gjorde att det trögade sig. Om jag förstått det rätt. Jag har alltså väldigt många äggblåsor, men inte alls lika många mogna.
Men men. På fredag blir det iaf.