Tråden för oss äggdonatorer 10
Jag var på psykologträffen för några veckor sedan och frågade just om att de rekommenderar att man ska ha skaffat de barn man vill ha. Psykologen, och senare barnmorskan försäkrade mig att det handlar om den psykologiska biten, det faktum att det kommer finnas små personer där ute med ditt eget dna, om något skulle hända med dig så du inte längre kan få barn. Men själva äggdonationen påverkar inte din förmåga att bli gravid senare i livet.
Ska på läkarkollen den sjätte, nervös och förväntansfull!
Då är det ju verkligen något jag kan kolla in lite mera på! Jag har aldrig och tror aldrig att jag skulle tänka på mina ägg som "mina" barn...? Det är ju bara en del och jag tycker bara det är en sån viktig sak, precis som typ av samma anledning jag ger blod, även omd et givetvis är en mycket större process att ge ägg! Känns bara som att ska man ge är väl nu en ganska bra tid, när man ändå är ung och fertil liksom hehe.
Tack för era svar!
Jag återkommer säkert med flera frågor.
Lycka till ni som håller på att donera nu! :)
Hej igen tjejer...
Tänkte höra med er hur ni gjort med jobb och sånt under själva donationsprocessen... Hur många besök gick ni på och hur gjorde ni med jobbet då? Känns plötsligt jättekomplicerat då jag har 1,5 timmes resväg till KI och arbetar dagtid vardagar nu för tiden...