Tråden för oss äggdonatorer 10
Dovey, nej man har ingen rätt sedan att söka upp barnet. Barnet får dock en levnadsbeskrivning av mig och ett foto och har därefter rätt att söka upp mig om han/hon önskar det.
För mig är det inte alls en svår fråga, jag ger möjligheten till en annan kvinna att bli mamma.. Jag ser mig själv inte mamma på något sätt.
Dovey, nej man har ingen rätt sedan att söka upp barnet. Barnet får dock en levnadsbeskrivning av mig och ett foto och har därefter rätt att söka upp mig om han/hon önskar det.
För mig är det inte alls en svår fråga, jag ger möjligheten till en annan kvinna att bli mamma.. Jag ser mig själv inte mamma på något sätt.
Helt sjukt, jag har blivit gravid efter att min man har viftat med kallingarna en gång på två månader. Känner mig helt blåst på mitt sexliv (småbarn hemma) OCH ska nu genomgå en abort, vilket nu också kommer i vägen för planerad ÄD. Absurt eller hur??
Jag lider med dig, jag var med om en liknande sak. Efter min senaste äggdonation hade jag glömt att hämta ut p-ringar. Så jag tänkte att för en gångs skull på 5 år ska jag vara utan preventivmedel en månad (kan ju vara intressant att se om jag känner mig annorlunda mot annars). Och då hade jag en smart plan som var att jag inte hade sex mellan 4 dagar före beräknad ägglossning fram till 4 dagar efter. Sedan upptäcker jag att jag är gravid. Har inga egna barn och planerar inte att skaffa de närmaste åren. Det visar sig på ultraljudet inför aborten att jag var i v.6 och inte 8 som det borde varit så då var alltså ägglossningen 2 veckor försenad efter donationen och inte konstigt att min smarta plan inte fungerade.
Det kändes så himla ironiskt, precis gjort en äggdonation och sedan bli gravid själv den enda månaden jag någonsin haft sex utan skydd. För min del kände jag att abort var det enda alternativet och jag ångrar mig inte. Jag såg det inte som att det var ett foster därinne utan mer något som inkräktade i min kropp och fick mig att må dåligt. Det fostret var inte menat att bli till och jag har inte dåligt samvete. Då skulle man lika gärna kunna ha dåligt samvete över alla barn som inte blivit till pga att jag använt preventivmedel i alla år.
Kl 9.45 i morse gjorde jag min donation. Under plocket kommer jag ihåg att jag tyckte att jag var med och hade koll på läget. Men så här i efterhand... nja... Jag var nog rätt så borta Och jag har varit borta resten av dagen, har varit jättetrött och har inte kunnat göra mycket annat än att sova.
Hursomhelst det blev 12 ägg som plockades ut och verkar räcka till två par. Men imorgon vet jag nog mer när jag har ett uppföljningssamtal med BM.