• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • Funderaren

Hej! Har precis anmält mig för att bli äggdonator, ska bli uppringd under veckan. Har en liten framtida frågan till er som donerat. Har ni tagit med er någon på äggplocket, om inte, hur tog ni er hem sen?
    Har själv ivf-barn och har alltså plockat ägg en gång, men då var ju självklart min dåvarande make med och vi åkte bil. Nu är vi skilda så då kommer jag ju att åka iväg själv om jag nu blir godkänd donator. Vet att jag kände mig groggy och öm, funderar på om jag hade orkat cykla 10 min hem efter det då?!

• Linda Al
    Funderaren skrev 2009-11-04 22:52:21 följande:
    Hej! Har precis anmält mig för att bli äggdonator, ska bli uppringd under veckan. Har en liten framtida frågan till er som donerat. Har ni tagit med er någon på äggplocket, om inte, hur tog ni er hem sen?Har själv ivf-barn och har alltså plockat ägg en gång, men då var ju självklart min dåvarande make med och vi åkte bil. Nu är vi skilda så då kommer jag ju att åka iväg själv om jag nu blir godkänd donator. Vet att jag kände mig groggy och öm, funderar på om jag hade orkat cykla 10 min hem efter det då?!
    Hej! Vad toppen att du ska donera!

Jag donerade på Huddinge sjukhus för några veckor sedan, och var då ensam. Men som tur är betalar de taxi åt en, så länge man bor inom Stockholms län. Själv bor jag i den absoluta yttern av Stockholm, och dessutom åt motsatt håll från Huddinge, så det var en bra bit att åka. Man ska ju inte köra bil på de medicinera man får, som jag förstod det, och jag hade ingen som hade möjlighet att hämta mig vid den tidpunkten (donerade på förmiddagen).
    Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Funderaren

Linda Al: Tack så mycket för informationen =) Men då så, då får jag ju säkert också taxi hem. När jag jobbade på lasarettet så ordnade vi ju gratis resor till patienterna, bra att det även gäller äggplockade flickor

• Esska

Linda Al skrev 2009-11-04 17:39:56 följande:

Hej!Idag ringde jag till Huddinge och kollade hur det hade gått för mottagarparen. Ett par är gravida!!!
    Åh vad roligt!

*skickar en grattistanke till mottagarparet*
  • maravilla med 2 barn

Jag är provad, besiktigad och godkänd....i jan sätter jag igång med medicinen!!

Äntligen, ska bli så spännande.....håller tummar och tår för massor av ägg till mottagareparen =)

• Mjölk

Hej på er! Längesedan man skrev här.
    Ville bara berätta att det blev 12 ägg (plockades i september). och att de delades upp till två par. Båda är gravida nu! Hoppas det håller i sig!

• Esska
    Mjölk skrev 2009-11-10 20:50:54 följande:
    Hej på er! Längesedan man skrev här.Ville bara berätta att det blev 12 ägg (plockades i september). och att de delades upp till två par. Båda är gravida nu! Hoppas det håller i sig!
    Åhhh vad roligt!!!!
  • Mjölk
    Esska skrev 2009-11-10 20:52:40 följande:
    Åhhh vad roligt!!!!
    Ja!
  • Maria68

Hej Kära donatorer ! Vi var mottagarpar nr. 1 och fick endast 3 ägg. 2 av dem blev befruktade och delades bra. Fick ett till mig och ett till frysen. Jag är nu GRAVID. En tröst till de som inte tycker de får fram tillräckligt mycket ägg ! Och ett stort tack för att ni finns !!! Kramar

• 1814
    Maria68 skrev 2009-11-12 09:30:36 följande:
    Hej Kära donatorer ! Vi var mottagarpar nr. 1 och fick endast 3 ägg. 2 av dem blev befruktade och delades bra. Fick ett till mig och ett till frysen. Jag är nu GRAVID. En tröst till de som inte tycker de får fram tillräckligt mycket ägg ! Och ett stort tack för att ni finns !!! Kramar
    Åh vad roligt att det tog sig! Blir så himla glad när jag hör om nån som blir gravid efter ÄD. Det måste vara en av de längsta resorna till sitt älskade barn man kan göra, och den har ni gjort. Helt beundrandsvärt enligt mig! Önskar er all lycka till med lilla pyret! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10