Tråden för oss äggdonatorer 10
Hej! Har precis anmält mig för att bli äggdonator, ska bli uppringd under veckan. Har en liten framtida frågan till er som donerat. Har ni tagit med er någon på äggplocket, om inte, hur tog ni er hem sen?
Har själv ivf-barn och har alltså plockat ägg en gång, men då var ju självklart min dåvarande make med och vi åkte bil. Nu är vi skilda så då kommer jag ju att åka iväg själv om jag nu blir godkänd donator. Vet att jag kände mig groggy och öm, funderar på om jag hade orkat cykla 10 min hem efter det då?!
Linda Al: Tack så mycket för informationen =) Men då så, då får jag ju säkert också taxi hem. När jag jobbade på lasarettet så ordnade vi ju gratis resor till patienterna, bra att det även gäller äggplockade flickor
Linda Al skrev 2009-11-04 17:39:56 följande:
Jag är provad, besiktigad och godkänd....i jan sätter jag igång med medicinen!!
Äntligen, ska bli så spännande.....håller tummar och tår för massor av ägg till mottagareparen =)
Hej på er! Längesedan man skrev här.
Ville bara berätta att det blev 12 ägg (plockades i september). och att de delades upp till två par. Båda är gravida nu! Hoppas det håller i sig!
Hej Kära donatorer ! Vi var mottagarpar nr. 1 och fick endast 3 ägg. 2 av dem blev befruktade och delades bra. Fick ett till mig och ett till frysen. Jag är nu GRAVID. En tröst till de som inte tycker de får fram tillräckligt mycket ägg ! Och ett stort tack för att ni finns !!! Kramar