• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • HannaS86
    Esska skrev 2009-10-27 08:56:11 följande:
    Linda Al skrev 2009-10-26 20:26:02 följande: Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det... Med 6 var känns det lite "snålt" om det ska räcka till syskonförsök också. Grämer mig över att jag "bara" lyckades producera 12 ägg. *suck*
    Jag kände också så när jag donerade andra gången, fick fram 11 ägg. Men det är bara att hoppas att de är riktigt bra, i så fall behövs ju inte fler ;) Första gången jag donerade fick jag 31st så jag kände mig rätt besviken andra gången. Tredje gången ville de att jag skulle ta samma dos gonal-f som andra gången men jag ville producera lite fler ägg så jag tog den dosen jag trodde skulle ge mittemellan och det blev 21st =) Nu menar jag absolut inte att man ska frångå det läkaren säger men efter två omgångar upplevde jag att jag visste hur min kropp reagerade på gonalet och jag blev inte överstimulerad heller av att höja den lite. När jag donerar nästa gång kommer jag ta samma som tredje gången.
  • HannaS86
    diamantina skrev 2009-10-29 19:17:47 följande:
    Hej svejs. Jag tycker att det är roligt att läsa om era donationer. Jag donerade i våras och det resulterade i 7 ägg och en graviditet. Jätteroligt! Det var verkligen värt besväret, fast jag trodde det skulle bli liiite fler ägg. Hoppas det blir ett barn i början av nästa år. Jag skulle kunna donera igen känner jag, men inte förrens till sommaren eftersom jag behövs på jobbet.
    Jag har också tänkt donera till våren/sommaren igen :) Jag trodde att 3ggr var max men när jag pratade med barnmorskan i telefon efter min tredje donation sa hon att jag var välkommen att göra en fjärde men hon tyckte att jag skulle vänta 1-2 år. Jag väntar knappt ett år tänkte jag för att anpassa mig efter innebandysäsongen. Så för att komma igång med donation i april känns det som jag borde höra av mig i januari-februari.. Tror jag.
  • AJB

Hej på er!

Vill tacka för att ni finns, som donerar era ägg.
    Tänk på att om ni får 10-12 ägg vid era plock, så kan det vara så att de som får era ägg kan ha ett gäng IVF försök bakom sig och ej fått egena ägg och därför behöver er hjälp. Ni är då guld värda

Jag står i kö för att ta emot donator ägg. En lång väntan på något gott

• Vitros

nu har jag fått en tid hos läkare och kurator, ska bli intressant! Fanns dock bara tid dagtid så mina tvillingar (6mån) måste följa med, får se hur det går :)
    Jag varnade dock sköterskan som ringde och hon sa att i värsta fall fick jag väl komma en gång till om det krisade :)

• Jannika2010

Hej,
    vi är ett utlandssvenskt, akademiskt par som söker en äggdonator, gärna riktigt ljust blond och intellektuell. Ersättning enligt USA standard utgår, resa till USA samt professionellt omhändertagande på privat klinik. Om detta låter intressant, kontakta oss (signaturen Jannika2010) via FamiljeLivs inbox service för medlemmar.
    Med förhoppning om att snart hitta vår Ängel,
    Jannika

• 1814
    Vitros skrev 2009-11-02 21:59:49 följande:
    nu har jag fått en tid hos läkare och kurator, ska bli intressant! Fanns dock bara tid dagtid så mina tvillingar (6mån) måste följa med, får se hur det går :) Jag varnade dock sköterskan som ringde och hon sa att i värsta fall fick jag väl komma en gång till om det krisade :)
    Hihi men kanske härligt för dem att få träffa lite småttingar också?
    Jannika2010 skrev 2009-11-04 02:42:40 följande:
    Hej, vi är ett utlandssvenskt, akademiskt par som söker en äggdonator, gärna riktigt ljust blond och intellektuell. Ersättning enligt USA standard utgår, resa till USA samt professionellt omhändertagande på privat klinik. Om detta låter intressant, kontakta oss (signaturen Jannika2010) via FamiljeLivs inbox service för medlemmar. Med förhoppning om att snart hitta vår Ängel, Jannika
    Önskar att jag kunde hjälpa till, passar nämligen rätt bra på den korta beskrivningen, men skulle inte ha möjlighet att göra en sån resa tyvärr. Hoppas ni hittar nån!

Själv ska jag åka och undersökas IGEN för utomkveds... Tänk om de måste ta bort äggledaren!! Tänk om jag själv skulle få svårt att få fler barn sen! Tänk om jag hade donerat först innan jag fått min egen dotter och sen inte kunnat få barn själv pga nåt sånt här... Jag tänkte inte något vidare på det där med att de vill att man ska ha egna barn först, men nu när jag sitter i den här situationen slår det mig verkligen på riktigt att det skulle bli mycket konstigt att ha gett bort sin egen chans att få barn... Å andra sidan hade det ju inte blivit någon knodd oavsett, men ändå. Mycket tankar som snurrar.
  • leia83

Måste bara få flika in här och slänga en hel hög rosor över er fantastiska kvinnor som hjälper sådana som mig att få barn. Ni anar inte vilken gåva ni ger oss genom att vara så generösa. Jag har fått konstaterat att jag inte kommer kunna bli gravid med egna ägg och förlitar mig nu helt på er änglar där ute. Min syster vill gärna donera till mig med vi vet inte om det blir godkänt. Så ännu än gång, ni är helt fantastiska och ett stort tack för att ni ger så många kvinnor där utr möjligheten att få barn.

• Linda Al

Hej!
    Idag ringde jag till Huddinge och kollade hur det hade gått för mottagarparen. Ett par är gravida!!! Tyvärr gick det inte lika bra för det andra paret , men de hade iaf ett frysförsök kvar. Hoppas, hoppas att det går bättre då. Någon som vet hur lång tid det brukar vara mellan försöken? Eller är det upp till mottagaren att välja själv att avgöra när det passar?

Men det känns härligt att det iaf tog sig för ett par. Vilken känsla att ha kunna hjälpt någon till glädje!

Tack till alla i tråden förresten, det har varit så skönt med stöd och att ha några att bolla tankar med.

• Linda Al
    Linda Al skrev 2009-11-04 17:39:56 följande:
    Eller är det upp till mottagaren att välja själv att avgöra när det passar?
    ...? Märklig mening. Jag menade så klart "är det upp till mottagaren att själv avgöra när det passar?". Haha, jag bajsade lite för många ord där.
  • Vitros

LindaAI: kul!! såklart mycket roligare om/när det lyckas! :)
    Hoppas det kan ta sig för de andra också!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10