• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • HannaS86
    Mjölk skrev 2009-11-10 20:50:54 följande:
    Hej på er! Längesedan man skrev här. Ville bara berätta att det blev 12 ägg (plockades i september). och att de delades upp till två par. Båda är gravida nu! Hoppas det håller i sig!
    Vad roligt :D
    maravilla med 2 barn skrev 2009-11-10 18:31:19 följande:
    Jag är provad, besiktigad och godkänd....i jan sätter jag igång med medicinen!! Äntligen, ska bli så spännande.....håller tummar och tår för massor av ägg till mottagareparen =)
    Uppdatera hur det går för dig!
  • Vitros

Maria68: grattis!! Såå kul att du är gravid, och inte dumt med ett ägg till i frysen :)
    Lycka till med allt :)

Ego: ska på läkar och kuratorsbesök på Huddinge nästa vecka, ska bli lite spännande :)

• Sol24

Hej,

Vill bara tacka alla er som donerar ägg och ger oss möjlighet att kunna en vacker dag förverkliga vår dröm. Ni är verkligen underbara människor! jag önskar alla en trevlig helg!

• Robzgurl

Funderar över att donera mina ägg i framtiden.. Men vill först ha ett barn till. Och fundera ännu mera. Möjligtvis surrogat. För då är det inte mina gener. Men vi får se om några år.

*En fundering.

Finns det par i Sverige som är villiga att betala för ägg??  

• Caspianne

Vill bara skicka en eloge till er givmilda och hjälpsamma själar som ställer upp och donerar ägg! Ni är GULD värda! Hjärta

• Snigelmamman

Oj, hade missat att det finna en ny tråd, eller så har jag skrivit i en annan... Jag blev godkänd som donator i Augusti och nu väntar jag bara på att allt ska dra igång, vilket vore möjligt nu eftersom jag lämnade första proverna redan i början av juni men det står still. Jag antar att man väntar till efter julhelgerna osv.
    Härligt att läsa om lyckade donationer!

• Marelb
    Snigelmamman skrev 2010-12-10 07:52:23 följande:
    Oj, hade missat att det finna en ny tråd, eller så har jag skrivit i en annan... Jag blev godkänd som donator i Augusti och nu väntar jag bara på att allt ska dra igång, vilket vore möjligt nu eftersom jag lämnade första proverna redan i början av juni men det står still. Jag antar att man väntar till efter julhelgerna osv.
    Härligt att läsa om lyckade donationer!
    Hoppas det drar igång nu då...

Jag väntar ut detta halvår just nu. Den 5 april har det gått 6 mån. Jag hoppas att det inte drar ut på tiden för jag vill donera innan jag börjar jobba i aug. Är just nu f-ledig. Skulle ringa när jag ammat klart, vilket jag kanske har gjort i april.
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • leia83

Stor puss och kram tull er underbara människor som donerar. För mig och min man är enda möjligheten att få barn via äggdonation men tyvärr får vi ingen hjälp i Sverige. Men är ändå så tacksam gentemot er, blir helt gråt färdig när jag läser vad ni fantastiska kvinnor går igenom för vår skull. Kram på er.

• Marelb
    leia83 skrev 2011-01-13 19:48:40 följande:
    Stor puss och kram tull er underbara människor som donerar. För mig och min man är enda möjligheten att få barn via äggdonation men tyvärr får vi ingen hjälp i Sverige. Men är ändå så tacksam gentemot er, blir helt gråt färdig när jag läser vad ni fantastiska kvinnor går igenom för vår skull. Kram på er.
    Kram tillbaka och lycka till!! Tycker det är synd att det inte finns mer resurser i Sverige, eller fler donatorer. Det är väl det grundläggande förståss. Kan varmt rekomendera Danmark där jag själv varit på en klinik i Köpenhamn. Verkar kalasbra! Ingen väntetid i princip. Har ju såklart inte gjort IVF eller så själv men var där med en vän som stöd.
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Fröken Bus

Hej alla!

Jag vill också skicka en kram till er som går igenom behandlingar för att hjälpa andra, av empati för oss som behöver hjälp.

Fröken Bus

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10