• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • heid

Jo, nu är det väntetid som gäller. Läkaren trodde att vi kunde komma igång efter nyår!

Han sa att jag skulle ta prover på 2-5 menscykel-dagen, och sedan igen på den 21a. Jag antog bara att det var likadant för alla, så jag frågade inte om just specifikt det... Men du kunde alltså lämna dina prover närsomhelst?

• Linda Al
    heid skrev 2009-10-11 14:31:08 följande:
    Jo, nu är det väntetid som gäller. Läkaren trodde att vi kunde komma igång efter nyår!Han sa att jag skulle ta prover på 2-5 menscykel-dagen, och sedan igen på den 21a. Jag antog bara att det var likadant för alla, så jag frågade inte om just specifikt det... Men du kunde alltså lämna dina prover närsomhelst?
    Ja det kunde jag, de frågade inte ngt alls om mens och så, så det kan ju inte ha spelat ngn roll. Hm, konstigt egentligen. Du får fråga vid tillfälle, jag blir hemskt nyfiken nu.
    Vitros skrev 2009-10-09 23:25:19 följande:
    LindaAI: kul! Känns ju extra bra att kunna ge till två par!Jag var och lämnade blodprov i går så nu är processen igång :)
    Kul!
    Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • anemonasussegotta

Linda Al!! Härligt jobbat!!!
    Nu håller jag tummarna för att det går vägen hos mottagarna!!!

GRYMT bra jobbat!!!
    GRYMT bra till alla donatorer här för den delen!!!!!!

• Vitros

heid: hm, låter som att de tar hormonprover på dig, undra varför?

Sådana där prover tog de på mig när de skulle testa mina hormonvärden + att se om jag haft ÄL (=provet på dag 21) och vilka värden man hade då. Men det ka nske finns annan viktig info där också.

Jag tror bara jag tog test på alla olika sjukdomar som de inte vill riskera att man har, har visst lite dålig koll känner jag :)

• heid

Vitros: jo, det kan nog stämma! Det kan kanske ha att göra med hur ens menscykel ser ut..? Jag måste erkänna att jag är lite förvirrad, men jag ska helt klart fråga när jag får tillfälle!

• Malin Guinn

Maste bara saga vilka underbara medmanniskor ni ar!

Det har ar verkligen nagot jag ocksa kommer gora nar jag har fatt de barn jag vill ha
  • HannaS86

Vad kul att du är intresserad av att donera! Det är något jag aldrig kommer ångra att jag gjort och jag är verkligen glad att kunna hjälpa andra på ett sånt sätt.

• Esska

Nu tar jag sista sprutan i kväll (Ovitrelle) vilket innebär ÄP på måndag

Ska bli så himla skönt att det snart är över om jag ska vara riktigt ärlig. Samtidigt är det självklart värt det!

Håll tummarna att det blir en bra skörd! Det verkar som att det är bara planerat för ett mottagarpar, men jag vill ju att det ska kunna räcka till syskonförsök också

kram på er alla och trevlig helg!

• Dovey

Tror ni att ni kommer reagera om ni ser ett barn som liknar er i framtiden i ung den ålder då donationen skedde?

Får man söka upp barnet sen.
    Vilken komplicerad fråga det där. För mig i a f.

KRAM till er underbara som hjälper andra par i alla fall.
    S

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10