Tråden för oss äggdonatorer 10
Pricken: Stort grattis! Härligt att läsa
Vitros: Jag passar på att svara på din fråga till Rödluvan.
Kötid för ÄD är idag ca 2 år på Huddinge. Kan du bidra med "egen" donator förkortas kötiden med ett år. Jag stod i kö i 10 månader innan jag fick mitt efterlängtade ägg. Jag fick hjälp fram i kön av en kompis som donerade ägg. Hennes ägg tog inte jag, utan jag har fått från en annan kvinna.
För mig tog det 4 1/2 år att gravid, så snacka om att jag är lycklig nu. Det har varit en tuff och lång resa för att komma hit. Nu när jag ser tillbaka på allt vi har gått igenom så känns det ok, men det beror på att jag har en bebis i magen. När man inte vet om man någonsin kommer bli gravid, då är längtan så himla jobbig.
Esska: TACK!
Stor kram till er alla.
Hej! Jag testar och frågar er här om det är någon här som skulle kunna tänka sig att ställa upp som äggdonator igen - för oss? Eller om ni känner någon som skulle kunna tänka sig det? Ni kan läsa mer om mig och min sambo i min presentation. Bara att ta kontakt i så fall! Tycker att ni alla är helt fantastiska - så underbart at det finns människor som er Kramar
Hej alla!
Tänkte ta mig till denna tråd, då jag precis har påbörjat min vandring mot att donera ägg. Har varit på första samtalet på AVA-klinik idag.
Trodde att de bara skulle berätta mer om själva behandlingen och äggplock, men de frågade efter en halvtimme ifall jag ville på samma gång lämna blod- och urinprov. Såklart jag ville det! Har ju funderat detta med att donera under några år, så jag är garanterat redo. Bokade också tid för psykolog (det är ju ett måste enl. lagen) och fick med mig hem p-piller för att proceduren skulle bli enklare att genomföra. Jag har ju inte ätit p-piller eller använt några hormonella p-medel på 7år. Använder endast en p-dator annars.
Om en vecka ungefär ska jag träffa psykologen och sedan väntar vi bara på att min mens ska börja för att kunna börja tajma in det hela. Förmodligen, om allt går som det ska lär äggplocket ske någon gång i början av november.... det trodde syrran på kliniken iaf.
Det här är så spännande! Och det känns så himla bra att kunna hjälpa andra. Känner mig helt plötsligt väldigt harmonisk och lugn.