Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

Tråden för oss äggdonatorer 10

Pricken76 skrev 2009-09-03 18:58:29 följande:
    Hej!Måste bara säga att ni är hjältar.Det är så otroligt underbart att det finns godhjärtade människor som vill ge något så fint till någon annan.Tack vare "min" donator är jag nu i vecka 32. Är så tacksam och glad över att jag också fick möjligheten att vara gravid.Ni är guld värda.Tror knappt att ni kan förstå vad ni ger till någon annan, för det går inte att beskriva i ord vilken glädje man känner när man fått ett ägg som sedan fäster och man är gravid.Tusen miljoner kramar till er underbara donatorer. // blivande mamma nov-09
    Hej! Jag ville bara stämma in i Pricken76´s tack till er fantastiska tjejer!! Tack för att ni står ut med alla hormoner, kontroller, människors otänksamma uttalanden mm för att ge oss som inte har egna fungerande ägg chansen att trots detta få bli mamma. Ni är helt underbara!
    //En tjej som hoppas bli mamma via äggdonation
  • Rödhåriga tjejen
    Vitros skrev 2009-09-04 20:43:05 följande:
    Pricken76: grattis till graviditet! Då är det snart dags för din lilla kotte att komma ut mao :)Måste säga att det är kul att höra kommentarer som din och Rödluvan71's, ja alltså inte att vi gör något "bra", men att ni finns och behöver en ÄD - det är ju själva poängen :)Jag känner som sagt själv igen längtan men hade turen att få två underbara små - så jag hoppas snart det blir er tur!!Rödluvan71: lät som ni hade en kämpig historia, hoppas det kan gå vägen för er nu! Hur lång är kön till ÄD i Sverige (Stockholm)? Är den helt separat ifrån IVF-kön?
    Tack för era snälla kommentarer om mitt beröm! Man blir alltid glad av att kunna göra någon annan glad. I tex tråden om "Vi som gör ÄD i Europa" pratar vi mycket om hur fantastiska ni är, så jag tänkte att jag kunde gå in i er tråd och berömma er här.

Ja, ÄD-kön är helt separat ifrån IVF-kön. Så jag och min man har stått i kö för IVF i 1,5 år. Under den tiden har jag bla genomgått 9 inseminationsbehandlingar och 2 operationer, sen 3 IVF:er som tillslut ledde fram till beskedet att mina ägg troligen är orsaken till att vi inte blivit gravida... Ett otroligt sorgligt besked. Men som tur var hade jag hört talas om ÄD-möjligheten ett par månader innan detta. Annars hade jag krisat ordentligt i min förtvivlan. Så nu står vi i kö på Huddinge och ingen vet egentligen hur lång kötiden blir. Mellan 1-3 år sa de till mig. Allt beror på hur många kvinnor som vill donera ägg. Men eftersom jag fyller 40 om 1,5 år så chansar jag inte på att vänta utan skall nu genomgå ÄD i Riga. Har påbörjat hormonbehandlingen nu och hoppas på ett pluss i oktober.

Så åter igen: Ni är fantastiska och jag tycker ni gör något väldigt generöst mot en medmänniska. Det är kvinnor som ni som har givit mig tillbaka hoppet.
  • Rödhåriga tjejen
    HannaS86 skrev 2009-09-08 15:28:38 följande:
    Tack :) Det enda motkravet jag skulle vilja ha på mottagarna är att de måste berätta för barnen hur de kommit till, det känns som de skulle förringa min insats annars (för helt obetydlig är den ju ändå inte). Men det är så värt det =)
    Jag håller helt med dig. Om jag får barn via ÄD kommer jag berätta för barnet hur det kommit till. Det känns självklart för mig att barnet skall veta det.
    Utan den insatsen ifrån en donator hade barnet inte funnits.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10