Tråden för oss äggdonatorer 10
Linda AI: hittade en mailadress så nu har jag mailat iväg en fråga så får vi väl se vad de säger :)
När är det dags för dig? Hur lång tid går det ifrån att man börjar diskutera det tills man faktiskt kan donera?
Tänkte jag skulle sätta in en spiral sen i väntan på att vi ev vill ha fler barn själva (ska njuta av våra underverk lite först :) men tänker att det skulle kännas bra att göra en äggdonation innan dess.
oj, vilken lång tid! Då får jag kanske tänka om ang spiralen ;)
Varför tar det så lång tid, är det pga provtagingar för att se att man är frisk?
Linda du kan nog hämta ut sprutorna redan nu, de håller 3 månader har jag för mig (eller längre än det, inte kortare iaf) om man förvarar dem i kylen. Det är ju säkrast så det inte är tillfälligt slut på apoteket när du ska hämta. Vad har du fått för sort? Jag hade gonal-f
Ovitrelle är den enda jag känner igen, den ska man ta exakt 36 timmar innan plock för att äggen ska börja lossna :)
Puregon känns lite bekant, det är säkert den man tar. Undrar om man behöver blanda saker eller nåt sånt iom att det är både puregon och puregon pen? Gonal-F kom i en "pennspruta" som man sen lämnade till apoteket när den var slut.
Olgarutran måste ju då vara antingen nässpray eller sprutor som förhindrar ägglossning beroende på vilken metod du gör. Ska du ta nässpray så du hamnar i konstgjort klimakterie?
Det finns sprutor man tar för att undvika ägglossning istället för att ta nässpray o hamna i ett konstgjort klimakterium (syftet är ju detsamma oavsett om man tar "extrasprutor" eller nässpray). Sprutorna verkar så mycket smidigare än att ta nässprayen, man får ju en del vallningar, huvudvärk o sånt av nässpray så jag hade gärna testat din metod sista gången jag donerar :) Å andra sidan vet jag ju att doser o allting fungerar nu så det kanske är dumt att köra det fjärde gången haha. Jag blir lite nyfiken på att ringa sahlgrenska igen och höra hur det gått för mottagarna, borde nog göra det. Synd bara att de har så få telefontider och när telefonen är öppen är det jämt kö och jag har bara en kvarts rast på mitt jobb vid den tiden så jag hinner inte sitta och vänta. Undrar om man kan maila..
Ska bli så kul att höra hur det går för dig! Det är ändå en ganska speciell process som inte så många gör så jag hade ingen att diskutera det med förrän jag hittade fl.
Det låter toppen att jag får den "bra metoden"! Lugnar mig lite, för nog börjar det kännas lite pirrigt ändå. Fast så är det väl iof alltid när man gör ngt nytt.
Håller med om att det känns jättebra att kunna diskutera det med någon som är lite mer inne i det och insatt. När jag pratat med folk rumt omkring mig, har det mest känts lite dumt och "jaha?". Samtidigt sitter man ju på lite funderingar/oro/nervositet/glädje som man behöver få utlopp för.
Jag tycker absolut du ska höra dig för! Det är ju den bästa biten! Testa och maila, du har ju bara att vinna på att prova. Och man tycker ju att de borde föredra mail, om telefonköerna är långa.