Tråden för oss äggdonatorer 10
Apropå vad folk säger när man berättar att man ska donera ägg så sa en kompis till mig:
-Men är ju dina DNA som du ger bort??!!!
-Ja, sa jag men du vet att de ska ju blandas med pappans dna och sen gör ju miljön under uppväxten också en hel del så det behöver ju inte vara sååå illa :D
Ni som donerar ägg, läs på lite om epigenetik, det är mycket intressant. Det visar sig att den som bär på embryot/fostret/barnet tar fram de gener de vill ta fram helt otroligt. Väntar själv en liten kille via donation, dock valde vi utomlands, inga köer och naturligtvis anononyma donationer. Samt att donatorn där får bättre betalt vilket jag tycker att de ska ha.
Bette
maravilla med 2 barn skrev 2009-09-04 08:20:59 följande:
HannaS86: Jag gick på Karolinska i Huddinge.
Pricken76: grattis till graviditet! Då är det snart dags för din lilla kotte att komma ut mao :)
Måste säga att det är kul att höra kommentarer som din och Rödluvan71's, ja alltså inte att vi gör något "bra", men att ni finns och behöver en ÄD - det är ju själva poängen :)
Jag känner som sagt själv igen längtan men hade turen att få två underbara små - så jag hoppas snart det blir er tur!!
Rödluvan71: lät som ni hade en kämpig historia, hoppas det kan gå vägen för er nu! Hur lång är kön till ÄD i Sverige (Stockholm)? Är den helt separat ifrån IVF-kön?