• Esska

Tråden för oss äggdonatorer 10

Hej! Nu är jag också snart på gång. Tog de första proverna i februari och var då också på kuratorsamtal. Nu i augusti har jag tagit proverna på nytt och planerat inför min donation. Så vid nästa mens ska jag ta p-piller för att synka mig mot mottagaren och sedan börja ta sprutor för att stimulera äggproduktionen. Jag blir alltså inte nedreglerad mha nässpray. Mitt äggplock beräknas bli vecka 44.

Så spännande! Jag hoppas givetvis på en bra "skörd" så att mottagaren (tror det bara blir en) kan få ägg för några FET också

• Esska
    Vitros skrev 2009-09-03 17:53:51 följande:
    Esska: vet du varför du slipper sprayen, är det för att du kan synka din mens mot mottagaren på det sättet? Tänker mig att jag som saknar egen mens (iom att jag har PCO) så kanske man kan slippa nedregleringen :)
    Nej, jag vet tyvärr inte det. Det var först när jag lämnade in receptet på Apoteket som jag insåg att jag inte skulle bli nedreglerad - Vilket jag tackar för, har varit lite nervös för det - så jag har inte haft möjlighet att fråga om detta.
  • Esska

Nu tar jag sista sprutan i kväll (Ovitrelle) vilket innebär ÄP på måndag

Ska bli så himla skönt att det snart är över om jag ska vara riktigt ärlig. Samtidigt är det självklart värt det!

Håll tummarna att det blir en bra skörd! Det verkar som att det är bara planerat för ett mottagarpar, men jag vill ju att det ska kunna räcka till syskonförsök också

kram på er alla och trevlig helg!

• Esska

Dovey, nej man har ingen rätt sedan att söka upp barnet. Barnet får dock en levnadsbeskrivning av mig och ett foto och har därefter rätt att söka upp mig om han/hon önskar det.

För mig är det inte alls en svår fråga, jag ger möjligheten till en annan kvinna att bli mamma.. Jag ser mig själv inte mamma på något sätt.

• Esska

Dovey, nej man har ingen rätt sedan att söka upp barnet. Barnet får dock en levnadsbeskrivning av mig och ett foto och har därefter rätt att söka upp mig om han/hon önskar det.

För mig är det inte alls en svår fråga, jag ger möjligheten till en annan kvinna att bli mamma.. Jag ser mig själv inte mamma på något sätt.

• Esska

Kl 9.45 i morse gjorde jag min donation. Under plocket kommer jag ihåg att jag tyckte att jag var med och hade koll på läget. Men så här i efterhand... nja... Jag var nog rätt så borta Och jag har varit borta resten av dagen, har varit jättetrött och har inte kunnat göra mycket annat än att sova.

Hursomhelst det blev 12 ägg som plockades ut och verkar räcka till två par. Men imorgon vet jag nog mer när jag har ett uppföljningssamtal med BM.

• Esska

Linda Al skrev 2009-10-26 20:26:02 följande:

Härligt!!! Visst är det en fantastisk känsla när de lyckas få ut ägg till 2 par! Hoppas du mår bra resten av veckan nu.
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det... Med 6 var känns det lite "snålt" om det ska räcka till syskonförsök också. Grämer mig över att jag "bara" lyckades producera 12 ägg.

*suck*
  • Esska
    1814 skrev 2009-10-27 09:01:30 följande:
    12 ägg, eller 10-12 eller vad det är, ska väl vara det optimala vad jag har förstått, eftersom det är större risk att få sämre kvalitét på de enskilda äggen när de är jättemånga, eller nåt sånt... 12 ÄR många ändå! Så grattis till en fin skörd!
    Tack för informationen!

Men håller ni inte med om att 6 är lite "snålt" om det även ska räcka till syskonförsök? Önskadr så att fler kunde donera ägg så att mottagarna kunde få desto fler!
  • Esska

Linda Al skrev 2009-11-04 17:39:56 följande:

Hej!Idag ringde jag till Huddinge och kollade hur det hade gått för mottagarparen. Ett par är gravida!!!
    Åh vad roligt!

*skickar en grattistanke till mottagarparet*
  • Esska
    Mjölk skrev 2009-11-10 20:50:54 följande:
    Hej på er! Längesedan man skrev här.Ville bara berätta att det blev 12 ägg (plockades i september). och att de delades upp till två par. Båda är gravida nu! Hoppas det håller i sig!
    Åhhh vad roligt!!!!
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10