• heid

Tråden för oss äggdonatorer 10

Jag var på psykologträffen för några veckor sedan och frågade just om att de rekommenderar att man ska ha skaffat de barn man vill ha. Psykologen, och senare barnmorskan försäkrade mig att det handlar om den psykologiska biten, det faktum att det kommer finnas små personer där ute med ditt eget dna, om något skulle hända med dig så du inte längre kan få barn. Men själva äggdonationen påverkar inte din förmåga att bli gravid senare i livet.

Ska på läkarkollen den sjätte, nervös och förväntansfull!

• heid

Var på första läkarkollen idag, fick tummen upp för att bli donator! Ska lämna blodprover när nästa mens drar igång, men läkaren trodde ändå inte att själva processen kommer starta förrän nästa år... Jag är ju så otålig, vill dra igång det nu! :)

• heid
    Vitros skrev 2009-10-07 19:50:18 följande:
    Linda AI: Heid: skulle du vänta in en mens för att ta prover?
    Japp, fick en remiss till prover de ska ta 2-5 menscykeldagen, och ett som de ska ta den 21 dagen. Så imorgonbitti bär det iväg till blodcentralen!
  • heid

Vad roligt att det gick så bra för dig! Och 19 ägg, det är bara att gratulera och hoppas att man själv kan få ett lika bra resultat!

• heid

Jo, nu är det väntetid som gäller. Läkaren trodde att vi kunde komma igång efter nyår!

Han sa att jag skulle ta prover på 2-5 menscykel-dagen, och sedan igen på den 21a. Jag antog bara att det var likadant för alla, så jag frågade inte om just specifikt det... Men du kunde alltså lämna dina prover närsomhelst?

• heid

Vitros: jo, det kan nog stämma! Det kan kanske ha att göra med hur ens menscykel ser ut..? Jag måste erkänna att jag är lite förvirrad, men jag ska helt klart fråga när jag får tillfälle!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10