• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • icka76

Ninni: Förstår precis ditt dilemma. Denna månaden har vi bara haft sex tre gånger alltså tre gånger på 30 dagar, inte mycket. Jag har helt enkelt ingen lust och jag tror att sambon tröttnat på att ta initiativet. Hoppas att det kommer tillbaka snart.

SanneS: Säger som TT Katrin är inte ens värd att kommenter, för det är det hon vill, skapa debatt. Hoppas bara att karma fungerar för jösses vad hon kommer att få lida i såfall. En mongis, bara att uttrycka sig så säger väl allt om den frökens intelligensnivå. Jag sa det i en annan tråd oxå att en krokodil har mer empati än den tjejen.

TT: Bra att du har hoppet upp vännen, det har vi med för din skull. Nu är det inte långt kvar tills du får veta. Men jag tror och hoppas att det ligger en litet mini tingeling där inne och vinkar till dig i morgon. Kram.

• bubbeltess

Hej!

Får jag hoppa in här?

Är 32år, 33 om några månader *hua*
    Kämpar oxå för att få bli gravid med första barnet.

Har haft tre Ma. Alla de senaste 10 månaderna.
    1:a i december -08 V 12, upptäckt genom blödning. Borta sen v6
    2:a i mars -09, V 8, upptäckt vid vul.
    3:e i juli, upptäckt genom blödning i v 12, såg hjärtat picka v 6+2, så det har förmodligen hänt strax efter.

Har fått tid för utredning i slutet på november. Efter sista ma:t i juli så blödde jag konstant i 7veckor. Sen efter det har jag haft mens 3ggr. Den senaste började idag. Även om jag vet att det kanske ändå är bäst att vänta till utredningen så blir man likt för****at besviken.
    Har tydligen lätt för att bli gravid, men det tröstar knappt, eftersom jag inte har någon bebis i min famn just nu.

/Bubbeltess

• TantTingeling

Orkar inte kommentera så mkt, välkommen iaf bubbeltess.

Tyvärr hjälpte varken hopp eller tummar. Det gick såklart åt helvete även denna gång. Imorse började jag blöda lite, så jag var inte helt oförberedd vid dagens VUL.

Det såg konstigt ut, först trodde hon att det var mola, men sen kom hon fram till att det var ma. Jag har fått cytotec men ska försöka ringa vanliga gyn och få en skrapning. Hon tyckte inte att vi skulle göra andra utredningar än att ta ett spermaprov på sambon. Klokt var iaf att hon tyckte att detta skulle ha kollats upp redan v. 7, så att jag kanske hade sluppit gå och hoppas alla dessa dagar o veckor. Och att hon tyckte att jag skulle få pergo i samband med mitt återbesök i slutet av november.

• BettanB

TT: Skickar en varm kram även här. Lider så med dig. *kraam*

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

TT: nej, fy vad tråkigt! Finner knappt ord. Trodde verkligen det skulle gå bra för dig. Skickar massor av kramar till dig!

• Liss

Åh nej, så förbannat jävla orättvist! Lider med dig TT. Finns inga ord. Sänder dig all min styrka och massor av varma kramar

• TantTingeling

Tack tjejer. Ja det känns verkligen genomjävligt just nu. Förstår verkligen inte hur jag ska fixa detta, jag bävar redan för att gå till jobbet på måndag (jobbar med barn). Vi hade verkligen byggt upp stora förväntningar i och med att jag gått flera veckor längre än tidigare, är ju i v. 10, 9+3. Tidigare har jag fått mf i v. 5+0 och 6+0. Jag har gråtit så mkt idag så jag har nästan värk i käkmusklerna och är sårigt över hela kinderna, svider som attan eftersom jag inte kan låta bli att gråta. Men det är bra att gråta iaf, det lättar lite efter lite bölande :)

Har iaf tagit mig för det praktiska, avbokat KUB, och morgondagens inkskrivning och ringt till gyn och tiggt om skrapning och mf-utredning. Den senare bokade de in utan knussel och skrapningen skulle bm som jag pratade med kolla upp med en gynnis och sen ringa upp. Jag är inte så pigg på cytotec, så jag hoppas jag åtminstone kan få en kontrolltid nästa v för att se om allt åkt ut.

Fick remiss för spermaprov via privata gyn, och vet just nu inte om vi ska lämna in det eller om vi ska vänta till utredningen och förmoda att det ingår. Har spermaprov ingått för er alla som gjort utredning?

• Viktoria5

TT: En bamse kram till dig!! Stackare. Vet inte vad jag skall skriva, men tänker på dig! Var rädd om dig!! kram igen...

• icka76

TT: Helvetes jälvla skit, fan, satan...... Du anar inte hur ledsen jag är för din skull, det skulle inte bli så här. Vännen, jag vet inte vad jag ska säga, bara det vanliga att vi finns här och att livet är så in i helvete orättvis. Ni får ursäkta att jag svär men just nu är det befogat. Usch, nu gick luften ur mig alldeles. Jag gråter med dig vännen, kram.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet