• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • icka76

Bubbeltess: Välkommen! I den här tråden är vi oerhört måna om varandra och här kan vi prata om allt. Jag hoppas att du kommer att trivas hos oss.

TT: Spermaprov ingick i vår fertilitetsutredning tidigare i år.

• Liss

TT: Spermaprov ingår inte i vår utredning vad jag vet. Tänkte begära det extra. Men det är säkert olika på olika ställen. Tänker så på dig, stor kram igen!

Bubbeltess: Välkommen hit, till tråden som är fylld med underbara människor!

• LuPeRo

TT: Jag är så förbannat ledsen för din skull just nu att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. Jag kan inte mer än beklaga att du får genomlida detta och jag önskar så innerligt att jag kunde göra något för din skull.
    ♥ Stora varma kramar ♥

• LuPeRo

Sanne: Jodå, hennes blogg har jag stött på och första gången jag läste det där så grät jag. Men inte för att hennes ord sårar utan för vilket helvete hennes barn kommer att få...

Ninni: Jag och sambon har det likadant här. Hade vi inte försökt skaffa barn så hade vi inte haft sex (något vi inte haft sedan förra ÄL). Men idag blir det väll att "ställa upp", för sexlusten försvann för längesedan...

Bubbeltess: Välkommen in i värmen till de bästa tjejerna på hela WWW

Uppdatering:
    Var hos läkaren tidigare idag. Egentligen ska jag vara där mellan dag 12-14 men då mensen strulade till det lite så fick det bli idag, på dag 11.
    1 äggblåsa på höger sida på 19 mm så jag fick Pregnyl sprutan idag av barnmorskan. Slemhinnan var samma som förra månaden, 8 mm.
    Vi pratade även om spermaprov, och om det inte tar sig inom den närmsta tiden (tolkade det som att vi skulle prova året ut) så skickas en remiss. Så nu kan vi bara försöka och vänta!

• BettanB

Har så mycket just nu, men ramlar förbi och vinkar. Och skickar en extra kram till TT. *KRAM*

Piratpartist, javisst!
  • TantTingeling

Skrev ett långt inlägg men råkade klicka bort det, så nu fattar jag mig kort.

Tack igen tjejer, ni är bäst. Det är skönt att kika in då och då och babbla av sig. Jag gråter, medan sambon är mer förbannad och hanterar det genom kroppsarbete, även om han kikar in ibland och pussar på mig. Mao så jag har ett behov av att babbla lite. Så jag får väl varna för en massa egoinlägg idag ;)

Det blev cytotec med löfte om remiss för skrapning om det fortfarande var mkt blod och smärta på måndag. Så nu hoppas jag att cytotec-kramperna inte blir så mkt värre än så här, för nu är det överkomligt.

Bettan: Hur gick det med din äl, inföll den under resan?

• NinniNinna

TT: klartg du ska ha ego-inlägg! Det är bara att babbla på, vi finns här för dig! Jag tror att det är bra att du kan gråta, mitt i allt det hemska. Känslorna måste ju ut på något sätt. Det där med jobbet på måndag... du vet väl att du inte måste gå om det känns för tungt då. Det skulle vara fullt naturligt om du sjukskrev dig nu. Ta hand om dig och känn efter vad som känns bäst för dig.

Bubbletess: välkommen hit! Det här är en jättebra tråd. Hoppas du kommer tycka att det är skönt att vara här, trots att jag såklart beklagar att även du fått gå igenon ett antal missfall.

Tjejer: ni är fantastiska! Tack för alla era svar om sexlusten. Det är på nåt sätt skönt att höra att man inte är ensam. Jag håller med er om att man måste tro att lusten ska ta sig igen då man slipper all den här barnstressen, det är ju det jag brukar säga när ni undrar samma sak :) ... men ibland är man inte lika klok när det gäller en själv :) För min del, så försöker jag nu inte dömma mig själv så hårt för att det inte funkar. Det hade väl varit konstigt om man skulle klara att hålla lusten vid liv i den här stressade situationen.

Ta hand om er allihopa + en extra kram till TT

• BettanB
    TT: Du får skriva hur många egoinlägg du bara vill och orkar. Det är ju liksom hela funktionen med tråden; att stötta när det är som jobbigast. Och heja på när det går bra. Och bara finnas för varandra i största allmänhet. Typ. *kram*
    Gråta är hur som helst bra, så gråt på du. Vill du prata så är vi här.
    Hoppas cytotecen funkar så du slipper skrapas ovanpå allt annat.

Vet inte hur detvarit med ÄL. Har ju varit struligt med tempandet det sista, men stickorna har inte visat något. Bara ett svagt streck ännu, men nu i em såg det ÄNNU svagare ut. Rädd att ha missat ÄL precis.

bubbeltess: Oj, missade visst ditt inlägg. Du låter som en av oss, välkommen i tråden. Vi har en fin medlemslista också om du vill skriva in dig.
    Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Bettan: vad trist om du missat ÄL. Känns ju liksom onödigt krångligt om du nu har missat äl när den äntligen kom. Jag brukar köra med clearblue, så jag är inte så bra på hur stickorna funkar... känner du dig säker på att äl redan har varit eller finns det fortfarande "hopp"?

• BettanB

Ninni: Ja, det känns skittråkigt nu när vi väntat och längtat så efter att försöka igen. Nej, jag vet faktiskt inte om den varit eller ej. Min kropp är ännu inte helt tillbaks i gängorna och jag fipplade ju till det med tempandet också så. Men men... Nu skall vi ramla i säng och ta det säkra före det osäkra.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet