• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • TantTingeling

Tack för att jag får vara hur ego jag vill, ni är allt bra gulliga ni! :)

Ninni: Ja visst är det nästan omöjlig att vara logiskt och rationell när det gäller en själv. Det är som att man bara kan använda ungefär en fjärdedel av ens hjärnkapacitet då, så känns det iaf för mig ;)

Bettan: Håller alla mina tummar för att det går vägen för dig! Nu jäklar ska detta bli en turtråd, det har jag bestämt! 

• icka76

Vill bara önska er en trevlig helg. Själv ska jag till Asia SPA i Varberg med ett gäng tjejer och bara njuta hela långa helgen. Ses på måndag. Kramisar

• Viktoria5

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!
    Själv skall man jobba...
    Icka: Vad MYSIGT det låter med spa!!! Vi fick en helg i Varberg på Spa:t i bröllopspresent, men inte hunnit utnyttja det ännu. Får vä bli någon ruggig hösthelg...

Bettan: Lycka till!!

• TantTingeling

Hoppas du får en härlig helg Icka! Kramis tillbax!

Har påbörjat ny cytoteckur + Methergin, och hoppas nu det ska komma igång lagom mkt. Sambon var tvungen att åka iväg, och jag sitter här och försöker mysa med vovven och en sprakande brasa som sällskap. Det går väl sådär. Ska försöka läsa en bok sen, har köpt Dan Browns nya, kanske lite spänning kan hålla borta tankarna.

Var och handlade idag och kom in bland bebisgrejjerna då jag skulle leta efter en febertemp (tänkte joina er tempklubb). Eftersom jag genast fick tungt och andas och sedan började hyperventilera så fick jag gå därifrån utan febertemp. Man kan nog säga att läget är rätt långt ifrån under kontroll...

• BettanB

TT: Hoppas att det blir drägligt ikväll ändå. Vad jobbigt när inte sambon är hemma och håller sällskap.
    Och vad ruskigt det lät om besöket på apoteket. *kramar-om*

viktoria: Något att se framemot!

icka: SÅ avis!

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Icka: hoppas du får en riktigt skön helg med tjejerna på spa! Låter som precis vad du behöver.

TT: usch vad jobbigt! ... men det är klart att läget inte är under kontroll. Du är ju mitt inne i det jobbiga nu. När jag tänker tillbaka på tiden efter sommarens ma, så inser jag i efterhand att det var långt ifrån under kontroll flera veckor efter jag trodde jag var ok. Låt det ta tid och gör bara precis det du vill och "mår bra" av. Kram!

Bettan: hoppas det gick bra ;) Jag håller med TT, nu SKA det här bli en turtråd!

Ha en riktigt bra helg allihopa!

• BettanB

Gah. Blir inte klok på min kropp. Har en typ av ÄLstickor som jag inte testat tidigare, men strecket blev starkare och starkare från lördag till typ tisdag (aldrig lika starkt som teststrecket dock) och sen blev det svagare igen. Tempen är lite studsig eftersom det varit mycket tidsbyten och annat, men fick en drop i förrgår och sen ökning igår som avtog idag. Fattar nada. Jaja, vi får pöka på och hoppas på det bästa. Trevligt iofs, men stackars sambon har lite svårt när svärmor sover i vardagsrummet.

Hoppas alla har en bra lördag.

TT: hur är det med dig idag, vännen? Haft en ok natt?

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

TT: Jag tror vi alla vet hur du mår just nu och det finns inga ord som kan beskriva ångesten som härjar i kroppen. Speciellt inte när man är bland barnsaker eller ser gravida. Men vi finns här för dig hela tiden.
    Hur har natten varit? Massa massa kramar ♥

Icka: Ha en riktigt trevlig helg vännen

Bettan: Jag kan se svetten i din sambos panna när du förklarar för honom att ni måste nuppa på i ett par dagar till med svärmor i andra rummet
    Jag har aldrig kört med ÄL-stickor så jag kan tyvärr inte svara på det. Men det verkar ju onekligen som att du haft ÄL trots att tempen inte reagerat på det. Skumt det där

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet