• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • SanneS

Hej, tjejer! Jag är här och läser tråden men har inte så mycket (klokt) att komma med.

Icka: Vilken otroligt knäpp tjej som klappade dig på magen! Grrrr för sånna...

Ego: Jag är så himla nervös inför imorgon att jag kan knappt tänka på annat. Ska alltså på UL för att se om livmodern går att operera. Jag kan inte ens snudda vid tanken på hur det kommer att kännas om läkaren säger "nej, det går inte att operera. Du kommer inte att kunna ha en fullgången graviditet".
    Om det hemska skulle inträffa så stannar vi ju inte där, klart vi skulle gå vidare för ett andra utlåtande osv. men jag tror faktiskt att jag skulle bli helt totalt knäckt av att höra något sådant.
    Detta är ganska så knäppt men jag drömde att jag var gravid med en liten, liten elefantbebis. Vi fick se den på UL och läkaren sa att det var bättre att jag väntade en elefant än en människobebis för då skulle vi inte bli så ledsna om det inte gick vägen den här gången.
    Hmmm, har jag blivit totalt kocko nu kan man undra....?

• BettanB

Sanne: Förstår att du är nervös, men jag tror att det kommer att gå bra. Har ännu inte hört om någon som inte kunnat operera iaf, det måste väl vara ett bra tecken?
    Vilken kul dröm; kanske skulle satsa på elefantbebis istället. De ÄR rätt söta.

Piratpartist, javisst!
  • icka76

SanneS: Förstår att du är orolig och det låter ju jättebra det Bettan skriver. Håller tummarna att det går bra i morgon och att du får tid snabbt för operation.

Jemena och Bettan: Har tyvärr inga söta smileys att bjuda på men nu jäklar ska jag ta tag i det här..... i morgon, för nu har sambon fått för sig att steka pannkakor och vispat grädde o grejer, men i morgon.... då jäklar

• BettanB
    icka76 skrev 2009-10-22 18:41:36 följande:
    Jemena och Bettan: Har tyvärr inga söta smileys att bjuda på men nu jäklar ska jag ta tag i det här..... i morgon, för nu har sambon fått för sig att steka pannkakor och vispat grädde o grejer, men i morgon.... då jäklar
    Imorgon är en annan dag. *nynnar*
    Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Jemema: shit jag är verkligen inte teknisk :) Försökte ladda ner dina smileys, men nu vet jag inte var de tog vägen.... Återkommer när jag hittat dem ;)

Sanne: förstår att det är nervöst nu, så här dagen innan... men jag tycker också att Bettans svar låter lovande. Du får lova att berätta hur det går i morgon. Vi finns här och håller tummarna så länge :)

Bettan: vad jobbigt att tvingas dubbelchecka läkarna så hela tiden!

Ego: jag har haft en dålig dag. Jag slås ibland av hur lång tid som gått på den här resan mot barn. Vi gjorde ju inga aktiva försök i början, utan tog det som det kom och hoppades på det bästa. Jag vågade inte erkänna för någon, inte ens mig själv, hur mycket jag ville få barn. Det var först efter mitt första ma som jag insåg hur mycket jag hade tänkt på det sedan första stund. Jag kan t.ex. komma ihåg att jag redan i början tänkte "jag kanske inte ska köpa den här kjolen, den kan jag ju inte ha när jag blivit gravid" och "kan vi verkligen ha kräftskiva, jag kanske är gravid då". Ja, och nu så kan det slå mig ibland hur länge jag levt med detta och hur bra det gått för alla andra i min närhet under den här tiden. Ja, bläää, ingen bra dag alltså.

• TantTingeling
    BettanB skrev 2009-10-21 16:48:25 följande:
     TT: Nu är det bara en vecka kvar till vul då. Rent statistiskt ligger du grymt bra till. *kram*
    Tack Bettan för peppning, det värmer verkligen!

Ninni och Liss: Jag finns med er i stenåldern :) Jag skyller på att jag skriver fortare än jag tänker. (Fast eftersom bara pensionärer tycker att jag skriver snabbt så måste det betyda att jag inte är så snabbtänkt, eller?) :)

Icka: Fy vilken typ. Jag tycker verkligen att du är beundransvärd som sopar till dem med sanningen! Jag fattar verkligen inte det där med att klappa folk på magen, varför gör folk sånt? Jag skulle bli skitsur om nån ens kommer i närheten av min mage med sina klåfingrar.

Sanne: Det går säkert skitbra imorron. *peppkram*. Har lixom bettan inte heller hört om nån som inte går att operera (förutom vid den typen där livmoderns yttre oxå är delad)

Ninni: Hinner inte kommentera (sambon kom just hem och det är dags för sängen), men skickar en kram till dig som haft en jobbig dag!

Icka och Jemema: Lycka till imorgon ;)
  • Jemema

Sanne, hoppas det går bra idag och att du får det besked du önskar! Tänker på dig.

Ninni, jag känner verkligen igen mig i allt du skriver!! Livet är på "paus" där man inte vill göra någonting annat eftersom man hela tiden hoppas och tror att man ska få bli mamma *styrkekramar*

Bettan o icka, hur går det? Jag har oooont i kroppen idag

• Liss

Sanne: Stor lycka-till-kram till dig! Håller tummar och tår.

Bettan: Vad tråkigt att värdena fortfarande är höga och att du har råkat ut för såna klantiga läkare Ring du och fråga om värdena, så slipper du gå och fundera.

Träningstjejerna: Kör hårt! Kan verkligen rekommendera afrodans. Var iväg på första träningspasset på typ ett år förra veckan (har inte fått träna under graviditeterna för min läkare), var härligt att släppa loss och skaka lite rumpa Flåsade som en blåsälg, men kul var det

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet