• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • LuPeRo

Jemema: Det är en svår sits vi sitter i och den är även helt ny för oss. Detta är ju inget som händer varje dag och därför blir det svårt att agera utifrån något som hänt 1, 2 eller 3 gånger (även fler för vissa).
    Men jag känner ofta som du, att jag har ingen anledning att vara glad då allt detta är MITT fel. Precis som du så måste jag släppa dom känslorna, för det är som 'Liss' skriver, vi kämpar på så gott vi kan. ♥ Kram ♥

Liss: Jag ska se om jag kan göra några smileysar till dig.

: - ) =
    ; - ) =
    : - p =
    : - ? =
    8 - ) =
    : - ( =

• BettanB

Hej, alla. Var en lååång dag igår. *pustar*

Jemema:
    Ja, visst blir det helt sjukt när man kan skriva så. Värst är nästan att jag egentligen inte tänkte på det förrän du påpekade det. Att något så hemskt skall börja kännas som vardagsmat?

Icka: Stackars dig och stackars bilen. Hoppas verkligen att du får hjälp med ryggen.
    Jag går tvärtemot alla andra och säger att jag nog skulle avvaktat den här månaden, nu när du har utredning på g och allt. En månad eller två är ju inte hela världen.

Ninni:
    Min mens brukar vara som vanligt efter mf/ma. Förutom det här sista missfallet då.

Liss: TSH mäter sköldkörteln, jag har en liten underfunktion vilket skulle kunna förklara mina missfall. Hade höga värden redan innan sista missfallet, men läkaren (den inkompetenta nollan) gjorde inget åt det förrän jag satte hårt mot hårt. Lite sorgligt om det visar sig vara enda förklaringen till mina missfall; jag har bett att få kolla sköldkörteln flera gånger om, men ingen har reagerat.

TT: Nu är det bara en vecka kvar till vul då. Rent statistiskt ligger du grymt bra till. *kram*

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Hej tjejer

Liss: tack för att du frågade det jag aldrig vågade fråga: hur alla gör alla fina smileys! Nu förstår jag varför jag inte kan. Det kanske går bra om Liss och jag finns kvar i stenåldern och fortsätter såhär ;)

Jemema: håller med alla föregånde talare. Klart du förtjänar att känna lycka och glädje. Det gör inte det du gått igenom mindre stort och viktigt. Jag önskar dig fler stunder av glädje!

Bettan: skit att värdena är sämre. Vet du varför de blir sämre?

• icka76

Bettan: Vad fint du beskrev det för Jemena, det är ju precis så det är, ibland vitt ibland svart och ibland grått.

Idag var det en som klappade mig på magen och sa att jag ser att det är på det viset Nej svarade jag, jag är bara fet. Nej du skojar nu svarade hon och fortsatte klappa på magen. Nej jag ÄR fet. Då skämdes hon lite och fortsatte med att säga att hennes systerdotter varit så "stor" som jag vid tre graviditeter och förlorat alla barnen. Då kontrade jag med att jag har förlorat 5 bebisar uppdelat på två gånger. Då ville hon snabbt byta samtalsämne. Så nu mina vänner är det slanka linjen som gäller för mig med början i morgon för jag var bara tvungen att ta ett vaniljhjärta i eftermiddags

• Jemema

icka, beklagar verkligen din klantiga väninna Här har du en till som ska börja "nytt liv" imorgon

• NinniNinna

Icka: herregud vilket pucko! (Ja, jag var tvungen att säga det :) Hur kan man dessutom fortsätta och klappa på magen när du säger att du inte är gravid???? Tack för att du hade styrkan att vara brutalt ärlig i alla fall, kanske tänker hon efter nästa gång. Kram på dig!

• icka76

Tack tjejer! Det var som tur är ingen väninna utan en tjej jag träffade genom mitt jobb.

Jemena: Ska vi ta varandra i handen och kämpa tillsammans för att lyckas med det nya livet?

• BettanB

Ninni: Vet inte om värdena är sämre, men hon skrev att de fortfarande är höga. Har dock ingen aning om vad det innebär (om hon tittar på generella gänsen som säger 4,0 eller tom 4,5 eller om hon tittar på den som de flesta -kunniga- fertilitetsexperter tittar på dvs 2,0). Jag HATAR verkligen när läkare behandlar en som en idiot på det där viset och det borde hon fatta om hon läser min journal (där det står att vi alltid vill ha ut alla provsvar etc etc). Nu har jag ringt och fått förnyade recept (hoppas jag!), men får nog ringa igen och fråga om provsvaret.

icka: Vilket pucko. Har också fått liknande kommentarer, så jävla korkat och okänsligt. {#lang_emotions_yell}

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet