Tack för kramar och omtanke! Nu har jag - tror jag - släppt det för den här månaden i alla fall, så nu är det bara att vänta på mensen. Får se hur vi gör nästa månad, kommer ju troligen inte hinna få provsvaren innan nästa äl heller...
Ninni: Håller med de övriga. Tror att lusten finns där vilande någonstans under ytan. Det är en sådan pressande situation vi befinner oss i, med "måste-sex" och annat romantikdödande. Här har vi varit rätt otajmade under babyverkstadsperioderna. Jag har liksom du egentligen bara haft riktig lust kring äl. För mannen har det varit precis tvärt om, han tycker att det är jättejobbigt med pressen kring äl och tappar ofta lusten då, men är betydligt mer sugen än mig resten av månaden. Så vi har testat att jag inte berättar exakt vilken dag äl är utan i stället "förför" honom när det är dags, funkar hyfsat Och sen om jag inte är så sugen andra perioder så gör vi annat för att vara nära som att massera varandra, klia på ryggen, kramas och så. Ibland händer det att kroppen vaknar till liv då just för att man känner att det är mysigt att bara vara nära. Ibland inte. Oj, då blev långt det här... Vad jag egentligen tänkte säga var att det kanske är bra att inte fokusera så mycket på själva sexet. Om ni inte är sugna, gör nåt annat för att vara nära! Så länge man pratar, har roligt och fortsätter att vara nära, ta på varandra och gosa så tror jag att man fixar även en sådan här pärs!