God morgon i tråden!
Bettan: Bra initiativ med medlemslistan! Jag missade att det skulle vara i bokstavsordning, ska genast ändra detta.
Mary Lo: Tråkigt att höra om dina missfall, men välkommen hit. Jag brukar kika in här lite då och då. Samtidigt som det är sorgligt att fler har det lika jobbigt är det skönt att se att man inte är ensam. Och jag måste säga att det är fantastiska tjejer här som verkligen stöttar varandra! Angående utredning; efter tre mf/ma brukar man bli erbjuden en utredning. Hör av dig till din närmsta gynmottagning, så borde de kunna fixa det. Om du bor i en större stad finns säkert privata alternativ.
Pillan: Håller med Ninni, njut av din goa man. När man är i vår sits gäller det verkligen att njuta av allt som är härligt med livet. En extra god kopp kaffe med en älskad vän, en kyss av mannen när man som bäst behöver det, en solig dag med klar höstluft. Oj, detta blev klyschigt värre... :) men jag tror verkligen att när man är ledsen inuti hjälper det att se det som är fint i vardagen.
Ninni: Du låter inte alls galen! Känner precis igen mig och är säker på att de flesta här inne gör det. Förutom det här med stressen framåt brukar jag också tänka "varför började vi inte fem år tidigare...". Totalt okonstruktivt så klart, men vad gör man. Har tyvärr inget bra sätt att hantera detta. Funkar med positivt tänkande vissa dar, men vissa dar inte alls. Sen det här med att leta symptom. Brukar försöka tänka att efter tre graviditeter så vet jag ju egentligen hur det ska kännas när det väl blir plus. Men det funkar tyvärr inte heller alla månader. Hmm, det var inga bra svar det här... Tror att det är svårt att tänka bort symptom efter ÄL. Det enda som verkar hjälpa lite är att hålla sig sysselsatt.
Själva går vi och väntar på resultaten från alla prover de tog för några veckor sen. Kommer nog dröja minst en månad till innan vi får några svar... Har halvt om halvt bestämt att vi inte ska försöka innan dess, men det känns så konstigt. Har vant sig vid att räkna dagar till ägglossning och allt det där. Nej, nu är det nog dags att jobba lite :)