• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • Viktoria5

Tandvärk: Läste precis artikeln, mycket bra! Tack för tipset!

• LuPeRo

Tandvärk: Tack för länken. Har nu länkat den vidare från min blogg. Tycker verkligen att detta är något som borde tas upp mer istället för att man ska lida i tysthet...

Icka: Allt går i perioder och de senaste veckorna har varit tuffa. Speciellt nu när ALLA runtom oss har barn eller är gravida. Det blir mer "verkligt" då att man själv inte kan få barn lika lätt
    Jag hoppas att det ordnar upp sig för er. Det värsta är när man bara går runt och väntar... Hela livet går ut på att vänta tycker jag
    Men förhoppningsvis prickade vi in ÄL denna gången (men har inte så stort hopp då sexet var väldigt framtvingat). Men min temp har inte registrerat någon ÄL ännu så jag får sätta ut den själv tror jag. 36 timmar efter Pregnylen så har man ÄL (tror jag) så det blir isåfall natten mellan fredag och lördag, vilken dag ska jag ta då?
    Förresten, håller på med en överraskning till dig

• NinniNinna

Bettan: är grymt imponerad! Jag hade storstilade planer på att vi skulle ha sex varje dag hela veckan kring ÄL, men det slutade med ca 3 gånger framtvingat sex.... Ja, som sagt så ska vi slänga äl test och annat nästa månad och bara försöka hitta tillbaka till varandra istället. Vet du när du har BIM?

Icka: ja, tänk om jag har smittat dig :) Jag hoppas inte det, för jag har mått skitdåligt. Nu har jag slutat spy i alla fall och ska försöka börja äta mat i dag. I morgon hoppas jag på att kunna gå tillbaka till jobbet.

Pillan och Icka: känner så väl igen äl-bråk. Hoppas det går bättre för er nästa månad och att det börjar vända uppåt för dig, Pillan, igen. Låter tufft för dig nu!

• NinniNinna

Jag igen... Vill bara sända en hälsning till TT. Hur är det med dig? Kram

• icka76

Pillan: En överaskning, till mig!? Vad spännande

Ninni: Jag tror jag klarat mig från dina bacillusker, mår hyfsat bra idag, lite illamående bara.

Bettan: Även jag är grymt imponerad. Vårt rekord är tre dagar i rad, resulterade i förra gravven. Har du tvingat i honom nått speciellt innan detta maraton eller han kanske inte är lika svårövertalad som min sambo när det gäller sexmaraton vid äl.

Har ni koll på om lutealfasen kan ändras efter mf/ma? Min tempkurva stämmer nämligen inte alls. Idag tempade jag 36,61 vilken tveklöst innebär mens när som om den inte redan kommit, har en förebyggande propp inne Enligt ff är jag bara på dag 14 idag och jag brukar ha en lutealfas på 16-17 dagar. Skumt

• BettanB

*tittar-förbi-och-vinkar*

Ja, vi ligger i som ett par kåta bävrar. Man får ju passa på, liksom.

Icka: jag fattar inte ett smack av vad kroppen har för sig längre, men vet att det inte alls är ovanligt att lutealfasen kan förändras efter mf.

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

Bettan: Passa på och navelboxas nu för du vet inte när nästa tillfälle erbjuds

Icka: *niskar* Ingen STOR överraskning, men den kommer direkt från hjärtat

Ninni: Ibland känns det jäkligt tufft. Speciellt när en av väninnorna var på inskrivning idag och den andra ska imorgon... Dom är i samma vecka och allt. Här sitter man själv med endast hoppet som sällskap

Ego:
    Nu tjatar jag om min temp (IGEN) men just nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag fick som sagt Pregnyl sprutan i torsdags och vad jag förstått så får du ÄL ca 36 timmar efter den. Vilket jag räknat ut borde vara natten mellan fredag och lördag. Men tempen visar ingenting så alltså har jag inte haft någon ÄL denna månaden. Och just nu känns det ruttet. Jäkligt ruttet. Men vad jag då undrar (som försöker gripa efter halmstrån) om tempen kan ha fel? Kan jag ha haft ÄL trots att tempen inte visar det? Ska jag då sätta ut ett ÄL kryss på fredagen?
    Usch, nu ska jag nog gå och lägga mig. Detta har inte varit en så bra dag!

God natt alla mina vänner och sov gott ♥

• Liss

Bettan: Härligt att höra att ni kör på ? och verkar ha roligt samtidigt?

Pillan: Kan tyvärr inget om tempkurvor, men det är ju flera här som tempar som säkert kan hjälpa dig. Känner så väl igen mig i det du skriver om vänner som är gravida. Sitter i precis samma sits, i stort sett alla vänner är antingen gravida eller nyblivna föräldrar. Det är skitjobbigt. Men det finns hopp även för oss ? kämparkramar till dig!

Sjuklingar: Värme, vila och vätska, är det inte det man brukar säga ska hjälpa mot bacillusker. Krya på er!

Ego: lever i nåt slags konstigt vakuum just nu, går bara runt och väntar på resultaten från utredningen. En vecka och fyra dagar kvar?

• icka76

Jösses Bettan, sicket skutt din temp gjorde idag. Härligt att ni lyckades pricka in den med besked.

Pillan: Du fick alltså äl-sprutan redan på dag 11 om jag förstått rätt? Hur stort var ägget då? Kanske det behöver växa till sig lite till innan det släpper? Jag kan ingenting om pregnyl, är det helt säkert att ägget ska släppa inom 36 timmar. Hade inte du samma förra månaden? Det jag vet är att min temp alltid stiger när jag haft äl. Under de 1,5 år som jag tempat har jag haft två älfria cykler och då har jag heller inte haft någon temphöjning.

Då vankas det mens här, äntligen kan jag börja med mina antiinflammatoriska. Är glad för mensen så ni behöver inte beklaga. Jag tror att ff satte ut krysset en dag för sent denna gången och att lutealfasen även denna månaden landade på 15 dagar.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet