• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • NinniNinna

Bettan: kul, hoppas att du kommer att gilla den!

Äl-tester.... tror redan jag har svarat, men jag använder bara Clearblues digitala Äl-test och det har funkat mycket bra på mig. Då slipper man"tolka"testet. De är lite dyra, men när din menscykel kommit i ordning igen, så ska du se att man inte behöver testa så många gånger och då räcker en förpackning minst två månader.
    P.g.a. bråken vid månadens äl, så funderar vi på att strunta i äl-tester nästa månad och bara koncentrera oss på att hitta tillbaka till varandra och kanske även ett lite mer normalt sexliv. Vi får se hur det går...

• Liss

TT: Skönt att höra att det känns något lite bättre nu och att du passar på att lyxa med ost och vin! Kram till dig!

Bettan: Äl-tester verkar funka väldigt olika. Har provat två sorter, tror att den ena hette snabbtester och den andra minipris, eller nåt sånt. Den första varianten funkade bra med tydliga streck två dagar per månad och inga streck några andra dagar. Den andra höll på precis som du beskriver, med svaga streck som blev starkare och svagare om vartannat. Så jag rekommenderar dig verkligen att byta sort om den ger konstiga utslag.

Ninni: Tack för boktips, ska kika efter den

Icka: Hoppas att spahelgen var riktigt härlig!

Ego: Mensen kom i helgen, och illamåendet försvann som ett trollslag? Annars har det varit en bra helg med musikal och goa vänner.

• icka76

Bettan: Min kropp har ju oxå varit skum sen sista mf:et. Jag har varit säker på att jag haft äl men tempen har inte reagerat förens ett par dagar senare, förra månaden satte jag själv ut strecket men hade äl ett par dagar tidigare änddå. vet att lutealfasen är 16-17 dagarr. Denna gången är det oxå skitskumt. Tror att jga hade äl 1-2 dagar före FF:s kryss. Tempen har också varit skum i själva temperaturen. Den började bra med hög och fin temp men sen har den bara dalat, nu idag var den nere på 36,74 och jag ska inte ha mens förens slutet av veckan. Fattar ingenting. Fick ni till det i helgen trots svärmor? Konstigt att de inte kollat dig för PCO om du har de symtomen. Jag hade inga direkta avvikelser på hormonproverna men jag har klassiska PCO-äggstockar.

TT: Klart att du inte är i balans, jag är fortfarande inte helt ok i humöret. Har det kommit ut nått mer men den nya kuren cytotek? Tillåt dig deppa och må dåligt nu, din kämparglöd kommer tillbaka när du är redo igen. Jag är nyfiken på det positiva du hittade när du sökte information. Behöver oxå muntras upp lite.

Ninni: Ska oxå kika på boken och ev. beställa den.

Pillan: Kram

EGO: Helgen var underbar, har njutit i fulla drag. Men nu mår jag inte alls bra, magkatarr och illamående. Började vid halv tre igår, kulminerade vid ca 15.45, för att sedan öka igen strax efter 16.00. (illamåendet och magvärken). Vid ca 16.30 så kände jag istället mig totalt apatisk. Vid ca 16.45 kom allt tillbaka med full kraft och tårarna brann innanför ögonen. Vad hade hänt??? Jo mitt Blåvitt förlorade Är så deppig idag och tänker vältra mig i både deppighet och självömkan idag, bara så ni vet. Ursäkta alla stockholmare men jag tycker inte om AIK, speciellt inte idag.

• NinniNinna

Tandvärk: tack för artikel-tipset. Det var skönt att läsa den och skönt att se att någon vågar bryta tystnaden.

Icka: skönt att helgen varit bra, trots fotbollsbesvikelse :)

Liss: trist med mens!

Pillan: hur är det med dig?

Ego: jag är hemma i dag och kurerar mig. Mår skitkonstigt. I går hade jag förkylningsymptom (nös, hostade och frös) och sedan vaknade jag i natt och mådde otroligt illa + spydde tidigt på morgonen. Börjar bli bättre, men är fortfarande hängig. Trist.

• LuPeRo

Tack för alla tankar och kramar. Här går dagarna sakta men säkert framåt. Har nu upptäckt något nytt och det är att pyssla, den senaste tiden har jag gjort egna julkort som jag tror kommer att vara väldigt uppskattat av familjen. Ska strax göra ett Fars Dag kort till min svärfar.
    Efter att ha bråkat en hel del med sambon pga att jag känt mig utanför och totalt oälskad så börjar vi komma tillbaka till varandra. Men hela denna cirkusen med att skaffa barn sliter på kropp och förhållande till en gräns man inte visste att man hade. Bråken dyker ju nästan alltid upp vid ÄL. Nu när jag får spruta så blir det ännu mer "viktigt" att vi har sex på rätt dag (eller tid).
    Men allt är bra här för tillfället

Ninni: Usch, du verkar ha mått riktigt dåligt. Krya på dig tjejen ☼

Icka: Jag som aldrig tittat på fotboll väljer att inte uttala mig. Men när man följer något som man är intresserad av och det inte går bra, ja självklart förstår jag att man blir ledsen. ♥ Kramar ♥

Till alla er andra så skickar jag en stor kram och önskar er alla en riktigt trevlig kväll!

• icka76

God morgon i stugorna!

Här mås det lite tjuvtjockt idag, illamående och ont i magen. Blev kanske smittad av Ninni i går. Hoppas man slipper kräksjukan.

Pillan: Trist med sambobråk. Känner så väl igen bråken kring äl. Tur att det har ordnat upp sig mellan er. Hos oss är det sextorka. Det är snart tre veckor sen sist. Ingen av oss gör någon som helst ansats till att vilja. Hoppas vi hittar tillbaka tills nästa månad då vi har tänkt ge det ett mer allvarligt försök.

• icka76

Nu läste jag artikeln som Tandvärk tipsade om. Den var jättebra och helt rätt. Varför ska vi hålla tyst om vår sorg?

• bubbeltess

Tack så mycket tjejer för välkomnandet.

Ska skriva in mig på medlemslistan.

Är med i en annan tråd oxå men jag tror denna passar mig bättre. I den andra så är det många som redan har både ett och två barn. Och många av dem har blivit gravida och börjar närma sig slutet. Självklart jätteglad för dem men många av dem är lika långt gångna som jag skulle varit nu.

Är det många av er som har gjort utredningar.

Kram

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet